וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש לפיגוע הוסר: הורדה הכוננות בגבול מצרים

רמי שני

21.6.2012 / 17:38

בצה"ל אמרו כי קיים חשש לפיגוע, במתווה דומה לזה שאירע ביום שני האחרון. תושבי יישובים הסמוכים לגדר הונחו לנקוט צעדי זהירות. לאחר מספר שעות הורדה הכוננוות

הותר לפרסום: צה"ל הנחה בצהריים (חמישי) את תושבי הישובים הסמוכים לגבול מצרים באזור ניצנה, לבצע היערכות חירום, בעקבות חשש מפיגוע. בצה"ל אמרו כי קיים חשש לפיגוע על הגדר, במתווה דומה לזה שאירע ביום שני. מאחר וישנם יישובים השוכנים כמה עשרות מטרים בודדים מהגדר, הונחו התושבים לנקוט צעדי זהירות. בשעות אחר הצהריים, לאחר מספר שעות של כוננות גבוהה, הורדה רמתה, אולם עדיין מורגשת מתיחות רבה באזור.

מהמועצה האזורית רמת נגב, שהישובים נמצאים בתחומה נמסר, כי התושבים הונחו לסגור את שערי הישובים, להישאר בבתיהם. בנוסף, כיתות הכוננות הופעלו בהיערכות חירום וכך גם צוותי החירום הישוביים. מהמועצה נמסר כי עדיין לא ברור אם אכן היתה חדירה, והיערכות הישובים נעשית כדי למנוע אפשרות של כניסת גורמי פח"ע לתוכם. במקביל, נפתח חדר מצב במועצה האזורית רמת נגב.

יש לציין כי אתמול, בהתאם להערכת מצב ולאור שיקולים ביטחוניים, נאסרה תנועת רכבים אזרחיים בכביש 12, בקטע שבין צומת סיירים למחסום נטפים. כמו כן, אסורה ירידה מהכביש לתחום השטח שבין הכביש לגבול הבינלאומי.

"סיני הפכה לגן עדן לאנשי ג'יהאד עולמי"

רק אתמול חיסל חיל האוויר פעיל ג'יהאד עולמי שלדברי צה"ל היה מעורב בפיגוע בגבול בתחילת השבוע, במהלכו נהרג מנהל העבודה של הגדר, תושב חיפה. הפעיל חוסל לאחר ששירות הביטחון הכללי הצליח לאתר מידע מדויק אודות התשתית הארגונית שהובילה לביצוע הפיגוע. מקורות ברצועה דיווחו כי ההרוג הוא ראלב ארמילאת, בן 21, תושב רפיח. בתקיפה נפצע אדם נוסף קשה, וממערכת הביטחון נמסר כי מדובר במוחמד רשואן, בן 26, תושב רפיח המערבית. על פי המידע שהגיע לשב"כ, מדובר בפעיל מרכזי שהיה מעורב בפיגוע שאירע בגבול. בשב"כ סירבו לציין את אופן מעורבותו, אך ציינו כי הוא חבר בכיר בארגון הטרור "טוח'יד וג'יהאד" – ארגון הפועל במסגרת הג'יהאד העולמי, בין היתר נגד ישראל אך גם נגד חמאס, המגדיר אותו כ"ארגון סורר".

בתוך כך, התייחס גורם ביטחוני בכיר למצב בגבול ואמר: "חצי האי סיני הפך לגן עדן לאנשי ג'יהאד עולמי. זוהי מגמה שנמשכת כבר מספר שנים וצברה תאוצה מאז נפילת משטרו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. הפעילים שקיבלו את חסותם של הבדואים, צוברים אמצעי לחימה, עוברים שטיפת מוח דתית, מתאמנים וזה רק עניין של זמן עד שעוצמתם תופנה לעבר המשטר המצרי. הצבא המצרי מבין היטב את האיום הזה אך כרגע עסוק בגל שהעמיד את המשטר על רגליו. אנחנו רואים התפתחות של קשר בין ארגוני הטרור הפלסטינים לבין ארגוני הטרור העולמי בסיני, חלקם מתבסס על כסף, חלקם על אידאולוגיה וחלקם מתוך התנדבות כתוצאה משעמום או איבוד הטעם לחיים בשל בעיות כלכליות קשות".

הגורם הדגיש כי בשל מעורבות של גורמי ג'יהאד עולמי בסיני, מתקשה המודיעין הישראלי לפענח את המתרחש בסיני. הגורם הדגיש כי יש למעלה מעשרה שבטים גדולים שפזורים בסיני שחלקם פרש את חסותו על גורמי הטרור, חלקם מטעמי כסף וחלקם מתוך ניסיון לצבור עוצמה צבאית כדי לשלוט במתרחש באזור.

עדכון ראשון - 16:58

עוד בנושא
פיגוע הירי בדרום: ערב הסעודית פתחה בחקירה
דיווח: פעיל ג'יהאד ונער בן 14 נהרגו בתקיפה בעזה
אש בגבול מצרים: אזרח נהרג, גם שני מחבלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully