וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת חורש טבעי השתוללה ליד זכרון יעקב

שלומי גבאי

20.6.2012 / 23:23

ביום בו פרסם מבקר המדינה את מסקנותיו אודות אסון הכרמל, השתוללה שריפת חורש טבעי סמוך ליישוב ניל"י שליד זכרון יעקב. כ-20 צוותי כיבוי שפעלו במקום השיגו שליטה על האש

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק)

על רקע פרסום דו"ח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, על אסון הכרמל, השתוללה הערב (רביעי) שריפת חורש טבעי סמוך ליישוב גבעת ניל"י שליד זכרון יעקב. כ-20 צוותי כיבוי שפעלו במקום הצליחו להשיג שליטה על שלושת מוקדי האש, לאחר שהוזעקו למקום צוותים משירותי הכיבוי בחדרה, חיפה ועפולה. כמו כן, בשל החשיכה פעל במקום גם מסוק שהאיר את השדה לצוותים.

שריפת חורש טבעי ביישוב נילי סמוך לזכרון יעקב. שלומי גבאי
כ-20 צוותי כיבוי פעלו במקום. זירת השריפה, הערב/שלומי גבאי

תחילה, הוזעקו גם ארבעה מטוסי כיבוי על מנת לסייע בפעולות הכיבוי, אך מאוחר יותר בוטלה הקריאה. במקביל, גם אמבולנסים של מגן דוד אדום שהו במקום למקרה הצורך, אף על פי שלא נשקפה סכנה ממשית לתושבים לכל אורך השריפה.

שריפת חורש טבעי ביישוב ניל"י סמוך לזכרון יעקב. שלומי גבאי
אמבולנסים של מגן דוד אדום שהו במקום למקרה הצורך/שלומי גבאי

בדו"ח המבקר, שהתפרסם היום – כשנה וחצי לאחר אסון הכרמל, הוא מתח, בין היתר, ביקורת חריפה על מערך הכבאות וההצלה ביום פרוץ השריפה בכרמל. לדבריו, המערך "התגלה כלא ערוך כראוי לאירועים חריגים, הוא אינו מפעיל שגרת כוננות כנדרש, הוא חסר תרבות ארגונית של פיקוד ושליטה אחודים, הוא אינו מתורגל דיו ואינו מיומן בניהול זירת אירוע מורכב, הוא חסר ראייה מערכתית, ואין בידיו כלים ואמצעים בתחום הפיקוד והשליטה על כוחותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully