וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: תומכי החילוץ האירופי הצליחו להקים ממשלה

אנטוניס סמארס, מנהיג המפלגה השמרנית, יעמוד בראש הממשלה שתכלול עוד שתי מפלגות שמאל. הממשלה תיצמד למדיניות הצנע שמכתיב האיחוד, ותאפשר ליוון להישאר בגוש האירו

צפירת הרגעה למשקיעים נשמעת באתונה - יוון מיישרת קו עם אירופה: מפלגת הימין-מרכז השמרנית "הדמוקרטיה החדשה", שקיבלה את מירב הקולות בבחירות שנערכו מוקדם יותר השבוע במדינה, הצליחה להגיע להסכם קואליציוני עם שתי מפלגות שמאל מתונות - ומנהיגה, אנטוניס סמארס, התייצב אחר הצהריים (חמישי) לפגישה אצל נשיא המדינה, קרולוס פפוליאס, והודיע לו כי עלה בידו להקים ממשלה. "מאמצינו הולידו רוב פרלמנטרי שיאפשר הקמת ממשלה יציבה", אמר סמארס לנשיא בפגישה. זמן קצר לאחר מכן, הוא הושבע לראש הממשלה בטקס נוצרי-אורתודוקסי.

הקמת הממשלה אמורה לספק יציבות ליוון, הנמצאת בשנה חמישית ברציפות של מיתון, שרויה במשבר כלכלי עמוק ונאלצה לקיים מערכת בחירות שנייה בתוך מעט יותר מחודש, לאחר שהבחירות שנערכו במאי פוררו את המערכת הפוליטית ולא הותירו כל אפשרות להקמת ממשלה יציבה. הממשלה תתבסס על קבלת עקרונות חבילת החילוץ האירופית ומדיניות הצנע הכלכלית שהיא מכתיבה ליוון, כדי למנוע ממנה פשיטת רגל. אי-קבלה של התוכנית, משמעותה הכמעט-ודאית הייתה יכולה להיות נשירה של יוון מגוש מטבע האירו.

המשבר היווני - כותרות אחרונות:
ניצחון לתומכי החילוץ ביוון: "נשארים בגוש האירו"
"התוצאות ביוון - צעד חיובי לשווקים הישראלים"
מה יקרה לשוק אחרי הבחירות ביוון - 4 תרחישים

פגישה על הקמת קואליציה בין מנהיג המפלגה השמרנית "הדמוקרטיה החדשה", אנטוניס סמארס (משמאל) ומנהיג מפלגת "פאסוק" הסוציאליסטית, אוונגלוס וניזלוס, אתונה בירת יוון, 20 ביוני 2012. רויטרס
סוגרים עניין. וניזלוס/רויטרס

הממשלה שהוקמה כעת תיתמך על ידי 179 מתוך 300 חברי הפרלמנט, ותכלול, מלבד הדמוקרטיה החדשה (129 מושבים) גם את המפלגה הסוציאליסטית "פאסוק", השלישית בגודלה בפרלמנט (33 מושבים) שהייתה מפלגת השלטון לפני הבחירות, ואת מפלגת "השמאל הדמוקרטי" הקטנה יותר (17 מושבים).

בכל זאת יבקשו הקלות מהאיחוד

מנגד, בראש האופוזיציה תעמוד מפלגת השמאל הרדיקלי "סיריזה" (71 מושבים), המתנגדת לחילוץ האירופי במתכונתו הנוכחית, ולצדה עוד מפלגות המתנגדות לחילוץ באופן גורף: המפלגה הקומוניסטית (12 מושבים), וכן מפלגת "היוונים העצמאיים" מהימין (20) ומפלגת "השחר המוזהב" הניאו-נאצית (18).

גם הממשלה הנוכחית, לפי ההערכות, צפויה כנראה לבקש מהאיחוד הקלות מסוימות בתנאים הנוקשים שהוצבו ליוון כדי לקבל את החבילה בגובה 130 מיליארד אירו. הבהיר זאת מנהיג הצלע השלישית בקואליציה, מפלגת "השמאל הדמוקרטי", פוטיס קובליס. בתום פגישה שקיים היום עם סמארס, הבהיר קובליס כי מפלגתו התעקשה במו"מ הקואליציוני "להתנתק בהדרגה מהמדיניות שהכתיבה תוכנית החילוץ האירופית, שגרמה לחברה היוונית לדמם".

סמארס עצמו טרם הודיע בפומבי על הקמת הממשלה, אולם גורם בלשכת הנשיא כבר הבהיר כי הוא ראש הממשלה המיועד. לעומתו, שותפו הבכיר לקואליציה, מנהיג "פאסוק" אוונגלוס וניזלוס, לא יכל להתאפק - ובצאתו מהפגישה שקיים בצהריים עם סמארס, הפטיר רק משפט אחד לעבר העיתונאים שצבאו עליו: "ליוון יש ממשלה".

עדכון ראשון: 16:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully