וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הפיגוע בדרום: "הטיל פספס רכב מלא בכמה מטרים"

19.6.2012 / 22:56

ממצאים חדשים עולים מהתחקיר הצה"לי על הפיגוע בגבול מצרים, בו נהרג אזרח ישראלי: אחד מטילי ה-RPG ששיגרו המחבלים עבר מטרים ספורים מרכב בו היו באותה עת 11 נוסעים

ממצאים חדשים מתגלים מהתחקיר הצה"לי על הפיגוע שארע ביום שני בגבול ישראל מצרים, מהם עולה כי תוצאות האירוע היו עלולות להיות קטלניות אף יותר, ורק בנס נמנע אסון כבד בהרבה: מבדיקת הצבא התברר כי אחד מארבעת טילי ה-RPG ששיגרו המחבלים פספס במטרים ספורים רכב טרנזיט שעבר בסביבה, בו היו באותה עת 11 נוסעים. ברכב שנסע לפני הטרנזיט נהג מנהל העבודה של החברה הבונה את גדר הביטחון בגבול, וגם הוא לא נפגע. בתקרית נהרג סאיד פשאפשה, תושב חיפה בן 36, שעבד על בניית הגדר.

על פי התחקיר הראשוני, שממצאיו הועברו שלשום לידי הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, ארבעה מחבלים התקרבו לעבר הגבול, מהם שניים חדרו לשטח ישראל, הניחו מטען חבלה במרחק של כמה עשרות מטרים מהגדר, ונשכבו על הקרקע. בעת שעברו במקום אזרחים שנעו בשני כלי רכב, הפעילו המחבלים את המטען ופתחו לעברם בירי, ממנו נהרג פשאפשה. במקביל, פתחו שני המחבלים שנותרו בשטח מצרים בירי רקטות RPG לעבר כלי הרכב, אך לא פגעו.

לבשו בגדים מנומרים

עוד עולה מהתחקיר כי הפיצוצים והירי נשמעו על ידי לוחמי גדוד 13, בפיקוד סגן-אלוף אלישיב בהרב, אשר החליטו בהתייעצות מהירה להגיע משני כיוונים שונים אל נקודת האירוע. מעדות לוחמי גולני עולה הם זיהו את המחבלים, שהיו לבושים במדים מנומרים, בעת שהם נעו בתוך השטח הישראלי, וירדו מכלי הרכב שלהם והסתערו בירי על המחבלים. הכוח זיהה את שני המחבלים החמושים נעים במהירות במרחק של מאות מטרים מהגדר לעומק שטח ישראל, ופתחו לעברם באש. ממכת האש הראשונה נשמע פיצוץ עז, ממנו נהרגו שני המחבלים. מהתחקיר עולה כי גודל הפיצוץ מעידה על עוצמת מטעני החבלה שנשאו המחבלים על גופם.

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
ארבעה מחבלים השתתפו באירוע, שניים מהם חדרו לישראל/AP

בנקודת האירוע, זיהו הגששים עקבות נוספים, ובעקבות כך הועלתה הערכה ששני מחבלים נוספים חדרו לשטח ישראל. נפתחו סריקות, אך נפסלה האפשרות כי השניים חדרו לישראל, ונמצא כי השניים נמלטו חזרה למצרים. קצינים בפיקוד הדרום טענו כי בשל מגמת התנועה של המחבלים שחדרו לישראל, קיימת הערכה שהם התכוונו להגיע לאחד היישובים הסמוכים על מנת לבצע שם מסע הרג. אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו והרמטכ"ל שיבחו את לוחמי גדוד 13 על פעילותם, בה הם סיכלו פיגוע גדול הרבה יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בתוך כך, ארגון בשם "מועצת השורא של המוג'אהידין - כנפי בית המקדש" נטל אתמול (שלישי) אחריות לביצוע הפיגוע. הארגון פרסם סרטון וידאו שבו נראים שני המחבלים - עודיי אל-הד'לי, סעודי מהעיר ג'דה, וחאלד ג'אדאללה, מצרי ממחוז מורסא מטרוח - כשהם מצולמים לפני יציאתם לביצוע הפיגוע. "אנו הולכים בקרוב לבצע פיגוע התאבדות ולהכות בכוחות האויב היהודי על הגבול בין מצרים לפלסטין הכבושה. היום, 18 ביוני 2012", אמר עודיי אל-הד'לי למצלמה בסרטון שצולם. ככל הנראה, מדובר בארגון איסלמי קיצוני המזוהה עם ארגון אל קאעדה, שהיה פעיל עד כה בעיקר בעירק.

שלשום עלתה הערכה כי מי שעומד מאחורי האירוע הוא דווקא אחד מארגוני הטרור ברצועת עזה, ביניהם ועדות ההתנגדות, החזית עממית או הג'יאהד האיסלמי, שלא סרים למרותו של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully