וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון איסלמי קיצוני נטל אחריות לפיגוע בגבול הדרום

ניר יהב

19.6.2012 / 17:10

ארגון "מועצת השורא של המוג'אהידין - כנפי בית המקדש" פרסם סרטון שצולם לפני יציאת המחבלים לפיגוע: "הולכים להכות בכוחות האויב היהודי". הארגון מקושר כנראה לאל קאעדה

ספק 500

(צילום: סרטון שעלה לרשת, עריכה: טל רזניק)

ארגון בשם "מועצת השורא של המוג'אהידין - כנפי בית המקדש" נטל היום (שלישי) אחריות לביצוע הפיגוע אתמול בגבול ישראל-מצרים, שבמהלכו נהרג קבלן שעבד על בניית הגדר על הגבול. הארגון פרסם סרטון וידאו שבו נראים שני המחבלים - עודיי אל-הד'לי, סעודי מהעיר ג'דה, וחאלד ג'אדאללה, מצרי ממחוז מורסא מטרוח - כשהם מצולמים לפני יציאתם לביצוע הפיגוע.

"אנו הולכים בקרוב לבצע פיגוע התאבדות ולהכות בכוחות האויב היהודי על הגבול בין מצרים לפלסטין הכבושה. היום, 18 ביוני 2012", אמר עודיי אל-הד'לי למצלמה בסרטון שצולם. ככל הנראה, מדובר בארגון איסלמי קיצוני המזוהה עם ארגון אל קאעדה, שהיה פעיל עד כה בעיקר בעירק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים, לפני היציאה לביצוע הפיגוע בדרום, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע אירע אתמול בסביבות השעה 6:00 בבוקר, כאשר שני מחבלים חדרו לשטח ישראל ממצרים, הניחו מטען חבלה ופתחו באש לעבר שני כלי רכב של עובדי משרד הביטחון שנסעו סמוך לגבול, בזמן ששני מחבלים נוספים המתינו להם בצד המצרי וירו רקטות RPG. אדם אחד נהרג מהאש, וכוח של גולני שזיהה את החדירה ירה למוות בשני המחבלים.

אתמול עלתה הערכה כי מי שעומד מאחורי האירוע הוא דווקא אחד מארגוני הטרור ברצועת עזה, ביניהם ועדות ההתנגדות, החזית עממית או הג'יאהד האיסלמי, שלא סרים למרותו של חמאס.

פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
זירת הפיגוע בדרום אתמול/רויטרס

גורם בכיר במערכת הביטחון אמר בשיחה סגורה כי "אלו ימים בהם מערכת הביטחון מעצבת את המציאות על גבול מצרים. אין כרגע מידע מובהק לאחראים, ולכן אסור לפעול מהבטן. צריך לאפשר לגופים האחראים לבצע את משימתם. מצד שני, יש להגיב בחומרה רבה לפיגוע ברגע שיתגלו האחראים. רק יד קשה תבהיר שישראל לא תשלים עם פיגועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully