וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יוגש דו"ח מבקר המדינה על השריפה בכרמל

טל שלו

20.6.2012 / 2:00

לינדנשטראוס יגיש את הדו"ח המקיף ליו"ר הכנסת, ובהמשך הוא יתפרסם בתקשורת. הדו"ח צפוי להטיל אחריות "מיוחדת" על השרים ישי ושטייניץ', וגם אחריות כוללת על נתניהו

שנה ושבעה חודשים אחרי פרוץ השריפה בכרמל, יפרסם היום (רביעי) מבקר המדינה השופט בדימוס, מיכה לינדנשטראוס, דו"ח מקיף בנושא השריפה בכרמל, ממנו עולה שורה של כשלים, ליקויים, ומחדלים בהיערכות ובתפקוד רשות הכיבוי וההצלה, משטרת ישראל, ושירות בתי הסוהר, לפני ובעת השריפה, בה נספו 44 בני אדם. הדו"ח יוגש בבוקר ליו''ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ואחר הצהריים הוא יפורסם בכלי התקשורת.

בדו"ח המקיף, שנפרש על יותר מ-500 עמודים, צפוי המבקר להעלות מסקנות קשות על ליקויים וכשלים חמורים בדרגי הביצוע במשטרה, במערך הכבאות ובשירות בתי הסוהר, חלקם מערכתיים וחלקם נוגעים אישית לבכירים שעמדו בראשות הגופים, ובפרט לגבי נציב הכבאות וההצלה הראשי בזמן השריפה, רב טפסר שמעון רומח, ומפקד המחוז הצפוני במשטרה לשעבר, ניצב שמעון קורן.

גם על אהרונוביץ' תוטל אחריות

במקביל, צפוי המבקר להטיל אחריות "מיוחדת" על שר הפנים, אלי ישי, שהיה מופקד על שירותי הכיבוי בזמן השריפה בכרמל, ועל שר האוצר, יובל שטייניץ, שהתנה העברת תקציבים למערך הכיבוי ברפורמה כללית. זאת על מנת להדגיש את זיקתם הקרובה לאירועים, ואת אחריותם למחדלים במערך כיבוי האש, שעמד על סף קריסה.

בחודשים שחלפו מאז השריפה, שבו ורבו הדיווחים על המסקנות הקשות שצפוי המבקר להטיח בשרים ישי ושטייניץ, ובין היתר נטען לא פעם כי המבקר ימליץ על הדחה או העברה של השניים מתפקידם. בסופו של דבר, מבקר המדינה לא צפוי לקבוע מסקנות בפועל לגבי המשך תפקידם של השרים, אלא להשאיר את הנושא ל"הכרעת הציבור".

בנוסף, צפוי המבקר להטיל על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אחריות כוללת לפעולות הממשלה בעת האירוע, מתוקף תפקידו ומעמדו, ולקבוע שהיה עליו להכריע במחלוקות התקציביות בין משרד הפנים למשרד האוצר שהובאו לפתחו. גם על השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', צפוי המבקר להטיל אחריות כוללת למחדלים בגופים הכפופים למשרדו, ובראשם המשטרה ושירות בתי הסוהר.

שריפת הענק בכרמל. רויטרס
"שרפו לנו את הילדים שלנו, ואף אחד לא מנסה לתת הסברים". השריפה בכרמל/רויטרס

במשרד מבקר המדינה הוחלט, מתוך כבוד והזדהות, לשלוח את תקציר הדו"ח למשפחות שיקיריהן נספו בשריפה יממה לפני מועד הפרסום הרשמי. עם זאת, בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפרו מספר משפחות כי לא קיבלו את התקציר בזמן. בזמן שהמתין לקבלת התקציר, זעם פפו לוי, אביו של מישר מוריץ לוי, שנספה בשריפה, על הההתנהלות בנושא. "אני כבר לא מאמין באף אחד. איבדתי את הבן שלי וזכותי לדעת מה קרה שם עוד לפני כולם", אמר לוי. "שרפו לנו את הילדים שלנו, ואף אחד לא מנסה לתת הסברים. אין לי כבר כוח להילחם. לצערי, לאף אחד לא אכפת".

דו"ח המבקר על אסון הכרמל - כותרות אחרונות
יממה לפני דו"ח המבקר על השריפה, אלי ישי מתגונן בסרטון ברשת
השריפה בכרמל: "המבקר יקרא להדיח את ישי ושטייניץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully