וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני דו"ח המבקר על השריפה, אלי ישי מתגונן בסרטון ברשת

טל שלו

19.6.2012 / 16:14

בסרטון שהועלה לרשת תחת השם "אסון הכרמל - עובדות חדשות, מה קרה שם באמת?", נראה בין היתר שופט העליון בדימוס אליהו וינוגרד, טוען כי ישי לא נושא באחריות לשריפה. צפו

ספק 500

לקראת פרסום דו"ח מבקר המדינה על אירועי השריפה בכרמל, פרסמה היום (שלישי) לשכתו של שר הפנים, אלי ישי, סרטון מיוחד, המציג את מהלך העניינים שהובילו לשריפה מנקודת מבטו של ישי, שצפוי להיות מהמבוקרים העיקריים בדו"ח שיפורסם מחר בצהריים.

תחת הכותרת "אסון הכרמל - עובדות חדשות, מה קרה שם באמת?", מציג הסרטון שהועלה לאתר ש"ס שורה של דוברים, ובהם השופט בדימוס אליהו וינוגרד ובני משפחות שכולות מהאסון, הגורסים בבירור שלישי אין אחריות למחדלים ולכשלים באסון. לטענתם, הביקורת צריכה להתמקד בכשל הפיקודי.

"אפילו מבקר המדינה בעצמו משבח את השר ישי שהיה היחיד מכל השרים שאכן עסק ודאג ודירבן כדי לאפשר את הצלת מערך כיבוי האש", אומר השופט וינוגרד, שעמד בראש הוועדה לבדיקת אירועי מלחמת לבנון השנייה וגויס בחודשים האחרונים לצדו של ישי במערכה על דעת הקהל בעקבות הממצאים החמורים של הדו"ח, המטילים על ישי, שהיה מופקד בעת השריפה על שירותי הכבאות, "אחריות מיוחדת".

"אין שום קשר בין הדברים לאלי ישי"

בסרטון, שגובש על ידי מחלקת ההסברה של ש"ס, שולבו תמונות דיווחי חדשות וכותרות מימי השריפה, מהן עולה המסר העיקרי: "ישי לא אשם". נציגי משפחות שכולות של הרוגי האסון ואנשים שהוגדרו בסרטון כ"עדי ראייה" קובעים כי הבעיה האמיתית בשריפה הייתה "מערכת פיקוד כושלת", ולטענתם לישי עצמו אין כל קשר למחדלים שהביאו למותם של 44 בני אדם שנספו באוטובוס הסוהרים שעלה באש. "אין שום קשר בין הדברים לאלי ישי. אין לי טענה אחת לאלי ישי. הוא עשה בתור בן אדם מה שהיה יכול לעשות", אומר בסרטו דוד גנון, אביו של מאור גנון שנהרג בשריפה.

כמו כן, משולבים בסרטון תמונות משריפת ענק שאירעה באוסטרליה בפברואר 2009, ונטען כי "גם כוחות הכיבוי האוסטרליים נזקקו לשבועות" לכבותה, וכן סריקות של בקשות דחופות שהעלה ישי במהלך החודשים מאז נכנס לתפקידו בהן התריע על חוסר מוכנות של מערך הכיבוי שנובע "מהזנחה מתמשכת של מעל 40 שנה", כך לפי הסרטון.

משמרת מחאה מול מסיבת עיתונאים בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה על השריפה בכרמל, דצמבר 2010. מגד גוזני
ישי גייס סנגורים שטוענים כי "לא הוא אשם". והיה גם מי שחשב אחרת/מגד גוזני

בדו"ח המקיף שיפרסם מחר המבקר מיכה לינדנשטראוס בנוגע למחדלי השריפה בכרמל, צפויות לעלות מסקנות קשות על ליקויים וכשלים חמורים בדרגי הביצוע במשטרה, מערך הכבאות ושירות בתי הסוהר. במקביל, צפוי המבקר להטיל אחריות "מיוחדת" על ישי ועל שר האוצר יובל שטייניץ, שהתנה העברת תקציבים למערך הכיבוי ברפורמה כללית, על מנת להדגיש את זיקתם הקרובה לאירועים והאחריות למחדלים במערך כיבוי האש, שעמד על סף קריסה.

על השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', צפוי המבקר להטיל אחריות כוללת למחדלים בגופים הכפופים למשרדו, ובראשם המשטרה ושירות בתי הסוהר, ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו תוטל כנראה אחריות כוללת לפעולות הממשלה מתוקף תפקידו ומעמדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully