וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות לאופוזיציה: נתניהו ינאם גם ללא 40 חתימות

פנחס וולף

19.6.2012 / 22:04

לאחר שסיעת העבודה איימה לעתור לבג"ץ, התכנסו יו"ר הכנסת, יו"ר הקואליציה ונתניהו כדי לדון בהסדרי העבודה בין האופוזיציה לקואליציה הענקית: "יש אחריות לקיום הדמוקרטיה"

האיום הצליח חלקית: יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש בצהריים (שלישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם יו"ר הקואליציה זאב אלקין, ודן עמם בכינון הסדרים מיוחדים שיאפשרו לאופוזיציה לפעול על אף יחסי הכוחות החדשים בין הקואליציה לאופוזיציה. זאת לאחר שיו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, איים הבוקר במכתב לריבלין, כי אם לא ייענו דרישות האופוזיציה, תישקל האפשרות לעתור לבג"ץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, אוגוסט 2011. עומר מירון
בסיכום הפגישה, נעתר נתניהו לבקשת ריבלין, והודיע כי יופיע בפני הכנסת גם ללא צורך ב-40 חתימות לפחות שלוש פעמים במושב/עומר מירון

במהלך הפגישה דנו השלושה, בין השאר, בדרישת האופוזיציה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה, לאפשר את כינוס הכנסת בפגרה בחתימותיהם של 20 חברי כנסת במקום 25 חתימות, וכן לאפשר את זימון ראש הממשלה לדיון בפני הכנסת ב-25 חתימות חברי כנסת בלבד, במקום 40 החתימות שהיו דרושות עד כה. בסיכום הפגישה, נעתר נתניהו לבקשת ריבלין, והודיע כי יופיע בפני הכנסת גם ללא צורך ב-40 חתימות לפחות שלוש פעמים במושב: פעמיים בכנס החורף ופעם אחת בכנס הקיץ. עם זאת, לא כל דרישות האופוזיציה מולאו: השלושה סיכמו כי תידחה בקשת האופוזיציה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכלכלה, אך גם תיבחן האפשרות להעביר לידיה את אחת הוועדות הסטטוטוריות בתמורה, לוויתור מצידה על ועדות קטנות. בנוסף, תיבחן בחיוב בקשת האופוזיציה לקבל מקום אחד בוועדת הבחירות המרכזית.

ריבלין אמר כי "מוטלת עלינו אחריות לקיומה של הדמוקרטיה הפרלמנטרית בישראל. עלינו ליצור הסדרים שיאפשרו את עבודת האופוזיציה גם בנסיבות אלו. אני מעריך את עמדתו העקרונית של ראש הממשלה, לפיה על אף שבפרלמנטים אחרים בעולם אין הסדרים מיוחדים ליחסי כוחות קיצוניים בין קואליציה ואופוזיציה, בכל זאת יש להחיל הסדרים מיוחדים בכנסת שיבטיחו את היכולת של האופוזיציה לפעול". לדבריו, "כבר ראינו בפוליטיקה מצבים שהגלגל התהפך, ומפלגת שלטון מצאה את עצמה באופוזיציה קטנה ומפולגת. יש לעגן בחוק באופן ברור מערכת כללים מותאמת למצב שבו מספר חברי הקואליציה עולה על שמונים חברי כנסת, ולהחיל זאת מהקדנציה הבאה, כדי שהאופוזיציה תוכל להמשיך ולמלא את תפקידה".

לקריאה נוספת
האופוזיציה תעתור לבג"ץ: אין לנו ייצוג הולם
לאחר האחדות: איך תראה עבודת האופוזיציה המצומקת?

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully