וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה תעתור לבג"ץ: אין לנו ייצוג הולם

פנחס וולף

19.6.2012 / 12:33

בשל מספרם הזעום של חברי האופוזיציה, אנשיה דורשים מהקואליציה הקלות וייצוג הולם בוועדות הכנסת. במכתב שהפנה ח"כ הרצוג ליו"ר הכנסת נכתב: "מדובר במצב בלתי נסבל"

דוד מול גוליית בכנסת - ועכשיו גם בבג"ץ. האופוזיציה מאיימת לעתור לבג"ץ נגד הקואליציה והכנסת בדרישה להגדיל את ייצוג האופוזיציה בוועדות הכנסת השונות לאור העובדה שהיא מונה 26 חברים בלבד, לעומת 94 חברים בקואליציה.

בעקבות הצטרפות יו"ר מפלגת קדימה, שאול מופז, לממשלה, ערכו לפני כשבועיים יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ויו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) פגישה עם נציגי האופוזיציה, שבה הועלו דרישותיהם. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, שלח הבוקר (שלישי) מכתב לריבלין, שבו אזכר את הפגישה. "בתום הדיון סיכמת כי בכוונתך לנסות להוביל ואף לכפות הסדר בתוך שבוע", טען הרצוג במכתב. "מאז חלפו כמעט שבועיים ומושב הכנסת מתקדם ללא כל שינוי. אנו רואים במצב זה כמצב בלתי נסבל", הוסיף.

חבר הכנסת מטעם האופוזיציה הבהיר במכתבו כי אם דרישות סיעות האופוזיציה לא ייענו עד סוף השבוע, הן ינקטו צעדים, כולל עתירה לבג"ץ.

20 ח"כים במקום 40

אנשי האופוזיציה דורשים למנות נציג מטעמם לראשות ועדת הכלכלה, המאויש על ידי איש ליכוד וצפוי לעבור לידי קדימה, להוסיף שני חברי אופוזיציה לוועדה לביקורת המדינה, או לחילופין לגרוע ממנה חברי קואליציה וכן ל הוסיף נציגי אופוזיציה לוועדות הכספים, הכנסת והחינוך.

האופוזיציה דורשת בנוסף אפשרות לזמן את ראש הממשלה לדיון מיוחד בכנסת - שבמהלכו הוא מחויב להיות נוכח לכל אורכו ובסיומו לתת הצהרה, על ידי חתימות 20 חברי כנסת בלבד, במקום 40 הדרושים לכך. כמו כן אנשי האופוזיציה דורשים אפשרות לזמן דיון מיוחד בזמן פגרת הכנסת על פי דרישת 20 חברי כנסת במקום 25.

עוד באותו נושא:
מופז הושבע לשר בממשלה: "ייתכן שיתווספו עוד שרים"
לאחר האחדות: איך תראה עבודת האופוזיציה המצומקת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully