וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הפאב שהושחת בדרום תל אביב: "איפה המשטרה?"

לדברי אמינאי, אזרח אריתראה, הפאב שברשותו נבזז שוב ושוב בחודשים האחרונים. ורשויות החוק? "הבנתי כבר שלא יעזרו לי שם". המשטרה: "החקירה נמשכת, נעצרו חשודים"

הכתובת הייתה על הקיר, כמה פעמים: האזרח האריתריאי שהותקף הלילה (ראשון) בפאב שלו בדרום תל אביב טוען כי לאחר שהוא עצמו ובית העסק הותקפו כמה פעמים בעבר, הוא פנה אל המשטרה – שלא סייעה לו, ולא פעלה לאיתור התוקפים והבוזזים. הבעלים, אמינאי, נפצע הלילה באורח קל בבטנו, ולפאב נסוב נזק רב. בשיחה עם מוקד הסיוע לעובדים זרים הוא מגולל כמה התקפות על העסק, שבעקבותיהן פנה למשטרה, שמצדה לא פעלה, לדבריו, לאיתור הפורעים.

אמינאי הותקף לראשונה לפני ארבעה חודשים, בדירתו ברחוב לוינסקי בעיר. בשעה שישן נזרקו מהחלון גפרורים בוערים לדירה. במזל, לא נפגעו שני הדיירים. כחודש לאחר מכן, במרץ השנה, נכנסו לפאב קבוצת בני 16, שביקשו לשתות אלכוהול. אמינאי סירב למכור להם בירה, כמתחייב בחוק בשל גילם, ואלה החלו לתקוף אותו: "הם הפילו אותי על הרצפה, היכו אותי כל-כך חזק שהייתי צריך ללכת לבית חולים". לדבריו, הוא פנה למשטרה כדי להתלונן, שם נמסר לו כי עליו לשוב לתחנה יחד עם דובר עברית שיתרגם את דבריו. הוא חזר, והגיש תלונה, אך עד כה לא ברור אם נרשמה התקדמות בחקירה. "אני לא יודע מה קרה עם הילדים הללו, אם תפסו אותם", סיפר אמינאי.

סחורה בשווי 80 אלף שקל נבזזה

לא מדובר בהתקפה האחרונה על אמינאי; שבוע לפני ההפגנה האלימה בדרום תל אביב בסוף החודש שעבר, מספר האריתריאי אודות שלושה ישראלים שהגיעו לפאב ודרשו את מספר הטלפון של בעל הבית. "פחדתי ולא ידעתי מה הם רוצים לומר לו, אז אמרתי שאין לי. הם אמרו לי שאם לא אתן להם את המספר אני כבר אראה מה הם יעשו לי וגם לפאב שלי".

אמינאי הבין שהסכנה בדרך, ולכן בליל ההפגנה סגר את הפאב. "בערב התקשרו אליי חברים שהיו שם ואמרו לי שפרצו לפאב שלי", הוא מספר, "שברו את החלון והדלת ולקחו את כל הדברים". הוא פנה לכוחות השיטור הרבים שהיו באזור ההפגנה – אלא שאלה הפנו אותו לתחנת לוינסקי. בתחנת לווינסקי הפנו אותו לתחנת המשטרה ברחוב סלמה – ורק לאחר שעה וחצי זכתה פנייתו להתייחסות. "ניסיתי להיכנס ולהסביר שבינתיים גונבים לי את כל הסחורה. רק באחת וחצי בלילה הבנתי שלא יעזרו לי במשטרה ועזבתי אותם". לאחר שחזר לפאב, הבין כי מהמקום נגנבה סחורה בשווי 80 אלף שקלים. בבוקר שלמחרת, בסיוע ישראלים, שב למשטרה והתלונן על גניבה והשגת גבול פלילית.

"נזיין את כולכם"

למחרת, עת עמל על ניקוי וסידור המקום מהביזה יחד עם חבריו הישראלים, הגיעו למקום שני ישראלים נוספים, שאמרו לו: "אתה סידרת את המקום שלך שוב. אם תפתח אותו נשבור גם אותך ולא רק את המקום", ואף הוסיפו: "סודני, אנחנו נזיין את כולכם". לטענת אמינאי, לאחר האיומים הם החלו גם להכות אותו. יומיים נוספים חלפו, ואמינאי זכה לשיחת טלפון מתחנת המשטרה בסלמה. "הם אמרו לי: 'מצאנו כמה בקבוקים שלך, ואתה יכול לבוא לקחת'. אם מצאו בקבוקים שלי, אז יודעים מי לקח אותם, לא? אני רוצה שמי שלקח אותם ישלם על מה שעשה לי".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "ב-24/5 התקיימה מחאה אלימה בשכונת התקווה שבמהלכה נגרם נזק לבית עסק, כוחות משטרה רבים פעלו באופן נחוש ומקצועי על מנת לאכוף את החוק, בתום ההפגנה שבעה עשר מתושבי השכונה נעצרו כולל מעורבים בגין הביזה בחנות, החקירה עדין נמשכת כדי למצות עם כל המעורבים את הדין". עוד נמסר כי "נגד חלק מהנחקרים הוגשו בינתיים כתבי אישום, בין היתר בגין ביזת בית העסק. משטרת מרחב יפתח ממשיכה לחקור את אירוע ניפוץ הזכוכית".

עוד בנושא
פשע שנאה נוסף: חזיז הושלך לפאב אריתראי בדרום תל אביב
זרים הותקפו בתל אביב בתום הפגנת מחאה נגדם
הגירוש לדרום סודן: ”הישראלים היו טובים אליי”

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully