וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אנשי חמאס תכננו לפגוע ביעדים בסיני

ניר יהב

17.6.2012 / 16:00

העיתון המצרי "א-שורוק" דיווח כי כוחות הביטחון המצרים עצרו כמה פעילי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור מרצועת עזה. לפי גורמים בקהיר, הם תכננו לתקוף מטרות צבאיות בסיני

גורמי ביטחון מצרים מסרו היום (ראשון) לעיתון המצרי "א-שורוק" כי פעילים רבים מהזרוע הצבאית של חמאס, גדודי "עז א-דין אל-קסאם", נכנסו באחרונה לשטח מצרים, בהם מבוקשים הנחשבים בעיני הרשויות בקהיר "סכנה מיידית ליציבות המדינה".

על פי הדיווח, פעילי הטרור נכנסו לשטח המדינה ללא כלי נשק. חלק מהם הגיע לעיר הבירה "על מנת לפגוע ביציבות של מצרים ולעורר מבוכה עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות".

העיתון דיווח כי כמה מהפעילים נעצרו והודו בחקירתם כי תכננו לתקוף יעדי משטרה וצבא באזור סיני, וכן מקומות אסטרטגיים נוספים. לא ברור כמה פעילי חמאס שוהים בשטח מצרים וכמה מתוכם נעצרו. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הכחיש את הדיווח וטען כי "מדובר באוסף של שקרים. זהו ניסיון ליצור מלחמת אחים ולטרוף את הקלפים".

"האחים המוסלמים יעוררו מהומות אם יפסידו בבחירות"

היום נפתח יומו השני של סבב הבחירות השני לנשיאות מצרים. בכיר תנועת האחים המוסלמים במצרים מוחמד מורסי, וראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק, המזוהה עם המשטר הקודם, מתמודדים על התפקיד. אתמול עבר היום הראשון של הבחירות בשקט יחסי. כיוון ששיעור ההשתתפות בסבב הנוכחי נמוך באופן יחסי לעומת הסבב הקודם, ככל הנראה ההצבעה בקלפיות תימשך עד השעה 21:00.

גורמים מצרים אמרו לוואלה! חדשות כי תומכי שפיק חוששים שמדינתם תהפוך למדינה דתית אם תנועת האחים המוסלמים, בראשות מורסי, תזכה בבחירות. לדבריהם, "רבים מעדיפים להצביע עבור שפיק כי הוא ישמור על האופי האזרחי של המדינה, אפילו אם הם תמכו בהפיכה". הגורמים ציינו כי אם שפיק ינצח בבחירות, צפויות הפגנות-ענק ברחבי מצרים בטענה שהמועצה הצבאית השולטת במדינה שיתפה פעולה עם שפיק כדי להחזיר את המשטר הישן לשלטון.

אנשי האחים המוסלמים צפויים להוביל את המחאה. סגן מנהיג התנועה, ח'יירת שאטר, אמר אתמול בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט" כי "יפרצו מהומות אם שפיק ינצח בבחירות. המהפכה הבאה במצרים עלולה להיות פחות שקטה והרבה יותר אלימה".

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

עוד בוואלה! חדשות:
שרידי רקטת גראד אותרו באזור מצפה רמון
האישום נגד הסמנכ"ל: 33 עבירות מיניות ב-11 שנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully