וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר לחופש: 2,000 הרוגים אמריקאים במלחמה בטרור

המאבק עליו הכריז הנשיא האמריקאי לשעבר בוש, גובה מהאמריקאים מחיר כבד, שממשיך לעלות. על אף הרצון לסגת, האמריקאים עדיין עמוק באפגניסטן, שגבתה 1,884 מהקורבנות

מותו של חייל צבא ארצות הברית אתמול (חמישי) בדרום אפגניסטן, מהווה נקודת ציון עגומה עבור העם האמריקאי. טיילור באון, קורפורל (המקבילה האמריקאית לרב"ט) ממינסוטה, הוא ההרוג האמריקאי ה-2,000 במסגרת מבצע "חירות מתמשכת", השם שממשלת בוש נתנה למה שכונה גם "המלחמה הגלובלית בטרור", שהחלה לאחר הפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק ב-11 בספטמבר 2001.

למרות שמרבית הרוגי המבצע נהרגו בשטחה של אפגניסטן, ישנם נופלים נוספים שלקחו חלק בפעולות במדינות נוספות כמו פקיסטן, אוזבקיסטן, קובה, ואף בירדן ובפיליפינים. מספר האמריקאים שנהרגו בשטחה של אפגניסטן מגיע ל-1,884 אבדות, ומשלים את מניין ההרוגים האמריקאים במבצע, כאמור, ל-2000, החל מהפלישה האמריקאית בשנת 2001.

11 שנים של שהייה אמריקאית בבוץ האפגני

לאחר אירועי הטרור של ב-2001 פנתה ארה"ב למועצת הביטחון של האו"ם, וזכתה בתמיכתה המלאה של המועצה ושל נאט"ו לפעולה נרחבת בשטח אפגניסטן, שמטרתה המוצהרת הייתה לשים קץ לפעולות הטרור ולחסל את תשתיותיו הפרוסות ברחבי המדינה.

המבצע החל בפלישה לאפגניסטן בשנת 2001 והפלת משטר הטאליבן, שנתן חסות לרשת הטרור של אל קאעדה, האחראית לפיגוע הטרור במגדלי התאומים. לאחר מכן, נכבשה בירתה של המדינה, קאבול, והפכה למעוז של כוחות הברית, המנסים לייצב את המדינה בהליכים דמוקרטיים עד היום.

לקריאה נוספת
דם על מיטת בן לאדן: תמונות ראשונות מהמתחם
הקונגרס: ממשל בוש ייתבע על המלחמה בעירק
בצבא "חגגו" עם גופות, אובמה זועם דווקא על החשיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully