וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי לשרים: יצורפו לוועדה חדשה לענייני התיישבות

טל שלו

14.6.2012 / 15:31

כחלק מההסכם לפינוי האולפנה, תאושר בשבוע הבא הקמת ועדה לגיבוש מדיניות בנושאי התיישבות. החלטות הוועדה יזכו למעמד של החלטות ממשלה. בין החברים: השרים ישי, ברק ומופז

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (חמישי) כי הממשלה תאשר בישיבתה הקרובה ביום ראשון את הקמתה של ועדת שרים לענייני התיישבות בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עליה הודיע במסגרת התכנית לפינוי גבעת האולפנה בבית אל. הוועדה תחליף את צוות השרים המצומצם לענייני התיישבות, והייתה אמורה לספק בין היתר מענה לדרישה להפקיע מידי שר הביטחון את הסמכויות הבלעדיות בנושא ההתישבות בגדה המערבית.

עם זאת, בהצעת ההחלטה שהופצה לעיון השרים, נכתב כי "הצעת ההחלטה אינה גורעת מסמכויות רה"מ ושר הביטחון לאשר הרשאות לתכנון והקצאת קרקע בתכניות מתאר", אלא רק מקנה לשרים סמכות לקבוע מדיניות לפיה השניים יפעלו. למעשה, בפועל דרישת שרי הליכוד להפקעת סמכויות מידי ברק אינה ממולאת במסגרת הוועדה, וברק החבר אף הוא בועדה, ימשיך להיות זה שיאפשר את תכניות המתאר באיו"ש.

בהודעה מלשכת נתניהו נמסר כי "לוועדה תהיה סמכות לגבש את מדיניות הממשלה בנוגע לבנייה בלתי-מוסדרת בקרקעות מדינה ובקרקעות פרטיות, לרבות סוגיות עקרוניות שיגיעו לערכאות משפטיות". עוד נמסר כי החלטותיה יזכו למעמד של החלטות ממשלה ושרים לא יוכלו לערער עליהן, בניגוד לצוות השרים לענייני התיישבות בו חברים השרים בני בגין ומשה (בוגי) יעלון שטיפל בנושאים אלה עד כה.

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
סמכות לגבש מדיניות גם בסוגיות שיגיעו לערכאות משפטיות/עומר מירון

בראש הוועדה, שהוקמה בין היתר בעקבות דרישת שרי הליכוד להפקיע מידי שר הביטחון את הסמכויות בנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון, יעמוד נתניהו עצמו. עם זאת, ברק יהיה חבר בוועדה, וכן שר החוץ אביגדור ליברמן והשרים דניאל הרשקוביץ, שאול מופז, אלי ישי, משה יעלון, זאב בנימין בגין, יולי אדלשטיין, גדעון סער וגלעד ארדן.

"ועדה שתשקף נכונה את דעת הרוב"

קריאות רבות להפקעת סמכויותיו של ברק בנושא ההתיישבות נשמעו בחודשים האחרונים, בין היתר עקב פינוי "בית המכפלה" בחברון. בין המתנגדים היו שרים רבים בליכוד, בכללם השר יעלון. שר החוץ אביגדור ליברמן, הצפוי לשמש אף הוא חבר בוועדה החדשה, קרא להפקיע את סמכויותיו של ברק בכל הנוגע להתיישבות, ולהעבירה ל"ועדת שרים שתשקף יותר נכונה את דעת הרוב בממשלה ובציבור".

נוסף על הקמת הוועדה החדשה, הבטיח נתניהו שכפיצוי על פינוי המבנים בשכונת האולפנה, ייבנו ברחבי יהודה ושומרון 851 יחידות דיור חדשות - מתוכן 300 בהתנחלות בית אל עצמה. סעיף זה בפשרה גרר ביקורת חריפה הן מצדה השמאלי של המפה הפוליטית בארץ והן מצד ארגונים ומדינות רבות בעולם. בין היתר גינו את המהלך שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי, וממשלות גרמניה, בריטניה, ארצות הברית וצרפת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully