וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם גרמניה ובריטניה נגד תכנית הבנייה בהתנחלויות

טל שלו

8.6.2012 / 16:17

בהודעת משרד החוץ הגרמני התבקשה ישראל "להימנע מפרובוקציות". הביקורת על החלטת נתניהו הגיעה גם מבריטניה: "עמדת ישראל מקשה על ידידותיה בקהילה הבינלאומית להגן עליה"

ידידות ישראל ממשיכות לגנות את הצהרת נתניהו: "ממשלת גרמניה מאוד מוטרדת מהודעת ישראל בדבר בניית 851 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית" - כך נכתב היום (שישי) בהודעת משרד החוץ הגרמני, בהתייחסות ראשונה של ברלין לכוונתו של ראש הממשלה לפיצוי המתנחלים בגין פינוי חמישה מבתי שכונת גבעת האולפנה.

"הממשלה שותפה לדעה כי צעדים שכאלה מנוגדים לכל המאמצים לפתוח מחדש את שיחות השלום בין הצדדים", נכתב בהודעה. "פינוי שכונה או מאחז אינו מספק לגיטימציה לעלייה בבנייה בהתנחלויות במקום אחר. שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, קורא לממשלה הישראלית ולרשות הפלסטינית לקבל החלטות אמיצות, שיאפשרו את המשך שיחות השלום. אנו קוראים לשני הצדדים להמשיך בדיאלוג ולהימנע מצעדים פרובוקטיביים וחד-צדדיים".

פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל בתום פגישתם בברלין, מאי 2012. רויטרס
גינוי גרמניה מצטרף, בין היתר, לזה הצרפתי. מרקל והולנד/רויטרס

גינוי נוסף הגיע היום מכיוון האי הבריטי, כאשר שר החוץ וויליאם הייג אמר כי "בעוד אנחנו מעריכים את מאמציה של ממשלת ישראל להימנעות מחקיקה מזיקה בכנסת, ההחלטה להעביר את המתנחלים ממאחז בלתי חוקי על ידי יצירת יחידות דיור מעבר לקו הירוק יוצרת תקדים מסוכן". לדברי הייג, "מאחזים כאלה הינם בלתי חוקיים על פי החוק הישראלי והבינלאומי, והם צריכים להיות מפונים".

"עמדת ישראל מקשה על ידידותיה להגן עליה"

בהודעת משרד החוץ הבריטי, מדגיש הייג כי ממשלתו והאיחוד האירופי חוזרים ומבהירים כי ההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי, ומהוות מכשול לשלום, וכי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות באופן מידיי בהתאם להתחייבויותיה למפת הדרכים ב-2003. "המשך הבנייה השיטתית בהתנחלויות וההפרות החוזרות ונשנות של החוק הבינלאומי, הן פעולות פרובוקטיביות שמחלישות את הסיכוי לשלום בין ישראל לפלסטינים, ומקשות על מימוש פיתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר הייג.

כמו כן, הדגיש הייג, כי "עמדתה של ישראל מקשה על ידידותיה בקהילה הבינלאומית להגן עליה". "אני דוחק בממשלת ישראל לשנות את גישתה ולעמוד בהתחיבויותיה הבינאלומיות, וקורא לצדדים לפעול באופן קונסטרוקטיבי בחיפוש אחר השלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"התנחלות בשטח כבוש בכל צורותיה היא לא חוקית"

גינויים מצד ידידות אחרות של ישראל הגיעו כבר ביום רביעי, כאשר דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מרק טונר, הגיב בביקורת כלפי תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבניית עוד מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון. "התכנית חותרת תחת המאמצים לשלום", אמר טונר, "עמדתנו בנוגע להתנחלויות לא השתנתה - אנו לא מקבלים את הלגיטימיות של המשך הפעילות הישראלית בהתנחלויות. אנו רוצים לראות את שני הצדדים נמנעים מנקיטת צעדים כאלו וחוזרים למשא ומתן".

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
בעולם מתקשים להבין כיצד פינוי מאז לא חוקי מכשיר את הקרקע עבור מאות כאלה. הבתים שיפונו בגבעת האולפנה/יותם רונן

גם בצרפת נמתחה ביקורת על ההחלטה הישראלית, כשאתמול הוציא משרד החוץ הצרפתי הודעה, בה נכתב: "אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו להימנע מיישום תכניות אלו. אנו מזכירים כי התנחלות בשטח כבוש בכל צורותיה היא לא חוקית על פי כללי המשפט הבינלאומי, חותרת תחת פיתרון שתי המדינות בשטח ומהווה מכשול לשלום". עוד נמסר ממשרד החוץ הצרפתי, כי בפריז הדגישו שיש "להימנע מפרובוקציות ולחדש את הדיאלוג בין הצדדים".

עוד אתמול, ביקורת חריפה נשמעה גם מכיוון האו"ם, כששליח האו"ם במזרח התיכון, רוברט סרי, פרסם הודעה מיוחדת בה הדגיש כי "כל בנייה בהתנחלויות - בין אם על אדמה פלסטינית פרטית או בשטחים הפלסטיניים הכבושים - מהווה הפרה של המשפט הבינלאומי". סרי הדגיש בהודעה כי הכרזתו של ראש הממשלה על הבנייה בבית אל "מטרידה", והזכיר כי האו"ם קורא לישראל ולפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן. "אם הצדדים לא ינצלו את ההזדמנות הנוכחית", הזהיר סרי בהצהרה, "ננוע במורד השביל לעבר מציאות של מדינה אחת, אשר תרחיק כל אפשרות של שלום אזורי ברוח יוזמת השלום הערבית".

עוד בנושא
צרפת גינתה הבנייה בהתנחלויות: "מכשול לשלום"
ההבטחה של נתניהו לימין: 851 יחידות דיור בשטחים
החלו מגעים עם תושבי גבעת האולפנה: "לא נתפנה מרצון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully