וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו מגעים עם תושבי גבעת האולפנה: "לא נתפנה מרצון"

יהושע בריינר

7.6.2012 / 17:17

מזכיר הממשלה האוזר נפגש עם נציגי התושבים ודן איתם באפשרות של פינוי מרצון. הצדדים דנו גם באפשרות לאטום את הבתים במקום לפנותם. התושבים הבטיחו: "לא נרים יד על חיילים"

האם יסכימו תושבי שכונת האולפנה להתפנות מרצון? מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, נועד היום (חמישי) עם ראש מועצת בית אל, משה רוזנבוים, על מנת לנסות ולדון עמו באפשרות כי המתנחלים תושבי השכונה יסכימו להתפנות מרצון, כך נודע לוואלה! חדשות. הפגישה התקיימה לאור נפילת חוק ההסדרה אתמול בכנסת וההבנה בקרב התושבים כי גורל הבתים כבר נפל.

במהלך הפגישה הבהיר רוזנבוים להאוזר ולגורמים מדיניים נוספים שהיו בפגישה כי אין בכוונת התושבים להתפנות מרצון. ככל הנראה, בפגישה גם נבחנו האפשרויות השונות שימנעו את הריסת הבית, בהם גם אפשרות לאיטום המבנים ולא להרוס אותם. כמו כן, הועלו האפשרויות השונות לגבי גורלן של 30 המשפחות לאחר הפינוי. בפועל, בימים האחרונים כבר החלו דחפורים לבצע עבודות תשתית בשטח אליו אמורות לעבור 30 המשפחות, לצורך העברת קרוואנים למקום. מדובר ברצועה בת 10.8 דונמים שחלקם שימשו בעבר כמטווחים לצבא. לאחר הפגישה סירב רוזנבוים לפרט על תוכן הפגישה, אולם אמר כי "יש ניסיון למצוא פתרון שלא יביא לקרע בעם".

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
אפשרות שהמבנים ייאטמו. בית אל אתמול/יותם רונן

ככל הנראה, הצדדים צפויים להמשיך ולהיפגש בימים הקרובים על מנת לקדם את נושא פתרונות הדיור למפונים, במקביל לניסיונותיהם של מערכת הביטחון והמערכת המדינית להביא את המתנחלים להתפנות ללא עימותים. מי שיקבע מה יהיה אופי הפינוי וכיצד ייראה מבחינת התושבים הוא הרב של בית אל, הרב זלמן מלמד, אשר התושבים בשכונת האולפנה הם תלמידיו והוא עצמו נמצא בקשר רציף עם ראש המועצה, וכן עם גורמים בלשכת ראש הממשלה. מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.

במקביל, צפויים במנהל האזרחי להתחיל בימים הקרובים בדיון במועצת התכנון לגבי העברתם של המשפחות אל השטח המיועד. בעבר כבר נקבע דיון שכזה, אולם זה נדחה בשל התחייבות הממשלה שלא לדון בנושא הפינוי עד להצבעה בעניין חוק ההסדרה. במקביל, בבית אל כבר החלו פעילים רבים להתאסף ולהעביר את מגוריהם לאוהלים סמוך לחמשת המבנים בשכונה במטרה למנוע את הפינוי הצפוי עד ל-1 ביולי. בין התושבים מנסים לשער מתי יבוצע הפינוי בפועל והחשש כי הממשלה "תזרוק את המשפחות לרחוב", כהגדרתם, ניכר בשיחות. "ברור שאיש מאיתנו לא ירים יד על חייל", אומר הראל כהן תושב השכונה, "אבל אנשים באים מחוץ ועליהם אין לנו שליטה. העוול והאכזריות בפינוי של 30 משפחות זועק לשמיים".


עוד בנושא
תכנית נתניהו לגבעת האולפנה טרם אושרה, היועץ המשפטי: "עדיין בוחנים"
ההבטחה של נתניהו לימין: 851 יחידות דיור בשטחים
מארגז התירוצים: איפה היו המורדים בהצבעה במליאה?

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully