וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערך ההסברה מגיבים לדו"ח: "נפעל לתיקון הדרוש"

טל שלו

13.6.2012 / 12:00

בתגובה לקביעת המבקר, כי נתניהו חסם מידע ארד בניגוד לחוק כשזה שימש כראש המל"ל. דובר צה"ל: "פעלנו מתוך אחריות, סוכם שנוביל את ההסברה באירוע הצבאי הנקודתי הזה"

מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה מסר היום (רביעי) בתגובה לממצאי דו"ח המבקר כי "מערך ההסברה הלאומי הוקם לפני חמש שנים, ומאז מעורבותו בתהליכי קבלת ההחלטות הולכת וגדלה. גם פעילותו לתיאום גורמי ההסברה השונים משתכללת כל הזמן". גם בדו"ח מצביע מבקר המדינה על שיפור ניכר בתיאום בין הגורמים ובמיצוי היכולות של מערך ההסברה, הדגישו במשרד ראש הממשלה, וזאת בהובלת מטה ההסברה הלאומי.

"המבקר מציין את הכרת הדרג המדיני והדרג הצבאי את חשיבות נושא ההסברה. בנוסף מציין המבקר את ההתקדמות בהסברה באינטרנט ובניו-מדיה, ובהסברה לקהלי היעד דוברי השפה הערבית שמבצע מטה ההסברה הלאומי". במערך ההסברה החלו כבר בתיקון חלק מהליקויים עליהם מצביע מבקר המדינה, נמסר בתגובה, ו"בהתאם להמלצת מבקר המדינה ייבחן גיבוש של תכנית מקיפה לתיקון ושיפור הדרוש".

צה"ל: "חטיבת דו"צ פעלה מתוך גישה אחראית"

מדובר צה?ל, מוקד נוסף של דו"ח הביקורת של לינדנשטראוס, נמסר בתגובה לממצאים כי "ראש הממשלה הטיל את האחריות להסברה על משרד ומטה ההסברה הלאומי. בחלוקה פנימית בין חטיבת דובר צה"ל למטה ההסברה, סוכם שחטיבת דובר צה"ל תוביל את ההסברה של האירוע הצבאי הנקודתי בלבד", והדגישו כי צה"ל וחטיבת דובר צה"ל בכלל זה, פעלו בתיאום מלא ככל הניתן עם משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה, "מתוך גישה אחראית ואקטיבית".

הודעת דובר צה"ל על המשט התעכבה, לשון התגובה, "לאור תהליך אישורים בין הדרג הצבאי למדיני והתמונות עוכבו בשל הסטת המסוק ותהליך אישורים מסורבל בצה"ל". לאור עיכובים אלה, הדגישו בדובר צה?ל, שונו התהליכים הן בתוך צה"ל והן למול הדרג המדיני, וכן הוסיפו שמיד לאחר המשט הופקו הלקחים בנוגע להעברת חומרים ויזואליים במהירות ולכך נרכשו אמצעים מתקדמים ותפיסת ההפעלה הותאמה.

שר הביטחון, אהוד ברק, מסר בתגובה לכלל ממצאי המבקר, כי הוא "מקבל את הביקורת ויפעל כבעבר, כדי שבמערכת הביטחון ובצה"ל יתקנו את כל הדרוש תיקון - כך צריך לעשות וכך אכן נעשה". במשרד החוץ בחרו שלא להגיב לדו"ח.

דו"ח המבקר בנושא משט המרמרה והמל"ל
המבקר על המשט: "ליקויים מהותיים" בקבלת ההחלטות של נתניהו
נתניהו מגיב לדו"ח המבקר: מצבנו הביטחוני חסר תקדים
דו"ח המבקר: נתניהו חסם מידע מעוזי ארד בניגוד לחוק כששימש ראש המל"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully