וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נעדר מ-38 ישיבות במושב החורף - וייקנס

פנחס וולף

12.6.2012 / 13:26

חמישה חברי כנסת ושרים חרגו ממספר ישיבות המליאה שמותר על פי תקנון הכנסת. השיאן הוא שר החוץ ממנו ישלל שכר של ארבעה ימי עבודה בשל כך. ליברמן: נעדרתי מתוקף התפקיד

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) לשלול משר החוץ אביגדור ליברמן שכר עבור ארבעה ימי עבודה, זאת בשל העובדה שהוא נעדר מ- 38 ישיבות מליאת הכנסת במהלך מושב החורף האחרון – 8 ישיבות מעל המותר לשר. הוועדה החליטה להטיל עליו רק מחצית מהסנקציה האפשרית, בהתחשבה בתפקידו המיוחד כשר חוץ. לבד מליברמן, גם יו"ר קדימה השר שאול מופז וחברי הכנסת נינו אבסדזה (קדימה), חיים כץ ומירי רגב (ליכוד) נעדרו מעל המותר, אולם הוועדה החליטה שלא להטיל עליהם סנקציות בשל העובדה שמדובר בהפרה ראשונה מצדם.

בכנס החורף התקיימו 61 ישיבות מליאה, ולכן על פי החוק לשר מותר להיעדר מ-31 ישיבות, לסגן שר מ-25 ישיבות, ואילו חבר כנסת היה רשאי להעדר מ-21 ישיבות בלבד. מעבר לכך, השרים וחברי הכנסת מחויבים לתת הסבר סביר להיעדרותם, אלמלא כן – ועדת האתיקה רשאית לשלול מהם שכר לפי מספר ימי ההיעדרות מעל למותר.

110 מתוך 120 חברי הכנסת לא נעדרו מעבר למותר. מבין "עשרת המבריזנים" לחמישה היו סיבות מוצדקות בשל בעיות בריאות משמעותיות, חופשות לידה, תקופת אבל ועוד, אבל החמישה האחרים חרגו מסיבות לא מוצדקות: לשכת ליברמן מסרה לוועדה כי "היעדרויותיו נובעות משהות ארוכה בחו"ל במסגרת ביקורים רשמיים ואילו היעדרויות אחרות נבעו מאירוח של אורחים רמי דרג מחו"ל גם בעת שמתקיימות ישיבות כנסת, ולכן נאלץ להיעדר מחלק מהן".

טיפול רפואי, ניהול ועדה

הוועדה לא התרשמה מהסבריו של ליברמן. "בהחלטה מחודש אוקטובר 2009, מצאה הוועדה כי השר נעדר משתי ישיבות מעל המותר, אך קיבלה את הסבריו. מאז ועד הכנס האחרון לא נעדר השר ליברמן מעבר למכסה הקבועה בחוק. הוועדה מצאה כי רק 16 ימי היעדרות במהלך הכנס נבעו משהות בחו"ל בנסיעות רשמיות. הוועדה לא מצאה הסבר סביר להיעדרות מ- 38 ישיבות". כאמור ההנחה שהוא קיבל בשל תפקידו גרמה לכך שתישלל ממנו משכורת של חצי מימי ההיעדרות בלבד.

ההיעדרויות של חברי הכנסת האחרים היו פחות בולטות: מופז נעדר חמישה ימים מעל המותר, והסביר זאת בשל הפריימריז לראשות קדימה. סיבה נוספת שהוא ניפק היא העובדה שהוא כיהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון ונכנס למשכן הכנסת ישירות למתחם הוועדה ולא דרך הכניסה הרגילה, ולכן נרשם כנעדר. חברי הכנסת אבסדזה וכץ נימקו את היעדרותם בהשתתפות בכינוסים ובפעילות פוליטית, כאשר כץ הוסיף לעניין גם את אשפוזו של אביו, ואילו ח"כ רגב הסבירה את העניין בטיפולים רפואיים שלה ושל אמה.

הוועדה טענה כי כל האירועים הללו צריכים להיכלל במסגרת ההיעדרויות המותרות. "פעילות פוליטית כגון השתתפות בפריימריז אינה יכולה להוות הצדקה להיעדרות מעבר למכסה", נכתב בהחלטת הוועדה, בהתייחסה לטיעוניו של מופז. "כמו כן, החובה לוודא שכניסתו של חבר הכנסת למשכן הכנסת מתועדת ונרשמת בדו"ח הנוכחות מוטלת על חבר הכנסת".

עוד באותו נושא:
ליברמן ננזף: "פגע בכבוד הכנסת ובכבוד חבריה"
העונש למיכאלי על שפיכת המים: הרחקה לחודש מהכנסת
זועבי דחפה סדרנית - ותורחק מהכנסת ליום אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully