וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי דחפה סדרנית - ותורחק מהכנסת ליום אחד

פנחס וולף

3.1.2012 / 12:09

ח"כ חנין זועבי התבקשה לצאת מהמליאה במהלך דיון סוער, ובלהט האירועים, דחפה סדרנית. ועדת האתיקה של הכנסת החליטה על הרחקתה. זועבי: "היחידים שמשתמשים בכוח בכנסת הם ח"כים מהימין"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

העונש על דחיפת סדרנית – יום אחד מחוץ למליאת הכנסת. ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שלישי) על הרחקתה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) ממליאת הכנסת למשך יום אחד. עם זאת, זועבי תהיה רשאית להיכנס למליאה להצבעות. ההחלטה ניתנה בעקבות אירוע בו היא דחפה סדרנית שביקשה להוציאה ממליאת הכנסת לאור דרישת יו"ר הישיבה.

לאחר האירוע, ח"כ דני דנון (ליכוד) הגיש קובלנה לוועדת האתיקה נגד זועבי, בה נכתב, כי "במהלך דיון במליאה, בזמן שנשא דברים ראש הממשלה, דחפה חה"כ זועבי את הסדרניות בעת מילוי תפקידן, לאחר שנתבקשו להוציאה". בתגובה לקובלנה, זועבי הזכירה לוועדת האתיקה כי היא התנצלה בפני הסדרנית, ועד העובדים של הכנסת קיבל את ההתנצלות, וכי ועדת הכנסת כבר קיימה דיון בנושא, ובשל כך "הקובלנה מעידה על צורך בנקמנות פוליטית".

"ועדת האתיקה רואה בחומרה רבה את האירוע, שבו עשתה ח"כ זועבי שימוש בכוח כנגד סדרנית שניסתה להוציאה מהאולם לפי הוראת יושב ראש הישיבה ולאחר שלא יצאה בעצמה למרות שנקראה לעשות כן", נכתב בהחלטת ועדת האתיקה. "חברי הכנסת הנקראים לצאת מאולם המליאה צריכים לעשות זאת בעצמם, מבלי להעמיד את סדרני הכנסת במצב של עימות פיזי עמם, ובכל מקרה אסור להם לעשות שימוש בכוח כנגד הסדרנים. בהתנהגותה, הפרה ח"כ זועבי את כלל האתיקה המחייב את חבר הכנסת לשמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, וכן את הכלל המחייב את חבר הכנסת לנהוג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר הכנסת".

בתגובה להחלטה, אמרה זועבי, כי "היחידים שמשתמשים בכוח בכנסת הזו הם ח"כים מהימין שהפכו את הכנסת לזירה של בריונים, ומשתמשים בכל הכלים העומדים לרשותם ככלים להשתקה ולענישה של מי שדעתו חורגת מהמסגרת הפוליטית שהם מגדירים כלגיטימית, ופועל בנחישות לפי חובתו הפוליטית והפרלמנטארית".

ח"כ דני דנון אמר בתגובה להחלטה, כי "מקומה של זועבי לא בכנסת ישראל. אמשיך לפעול כדי שהיא תורחק לחלוטין ותשלם על בוגדנותה נגד ישראל במשט המרמרה ובכלל".

צפו: ח"כ זועבי דחפה סדרנית
זועבי התנצלה בכתב בפני הסדרנית - והחרימה הדיון

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully