וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ננזף: "פגע בכבוד הכנסת ובכבוד חבריה"

פנחס וולף

22.5.2012 / 17:14

ועדת האתיקה של הכנסת הטילה נזיפה על שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, שהורה לשרי מפלגתו להחרים הוועדה לבחינת שילובם של ערביי ישראל, בראשות ח"כ טיבי. ליברמן: "דבק בעמדתי"

ועדת האתיקה של הכנסת הטילה היום (שלישי) נזיפה חמורה על יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, בשל העובדה שלטענת ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הוא הורה לשרי מפלגתו להחרים את ועדת החקירה הפרלמנטרית לבחינת שילוב ערביי ישראל בשירות הציבורי, בראשה עומד טיבי. דברי ליברמן נאמרו במהלך סיור של סיעת ישראל ביתנו. טיבי טען בפני ועדת האתיקה, כי הדבר נוגד את חוק יסוד הכנסת המחייב את השרים ואת הכפופים להם להופיע בפני ועדות חקירה.

"קיימת חובה על כל שרי הממשלה והעובדים הכפופים להם לשתף פעולה עם ועדת החקירה הפרלמנטרית במסגרת תפקידיה, ולהתייצב בפניה", כתבה ועדת האתיקה, הנמנעת בדרך כלל מלעסוק בקובלנות נגד שרים. "לאור זאת, הוועדה סבורה כי יש בדברי השר ליברמן פגיעה בכבוד הכנסת ובכבוד חבריה, ולכן גם הפרה של כללי האתיקה".

ליברמן הגיב להחלטת הוועדה ואמר כי "אני דבק בעמדתי ואני ממשיך לקרוא לכל הגורמים הרלוונטיים שלא לשתף פעולה עם הוועדה שבראשה עומד חבר הכנסת אחמד טיבי". לדבריו, "הוועדה הפכה לוועדה פרטית שלו, שתפקידה העיקרי הוא להעניק לו שירותי משרד ודוברות. אין לוועדה כל עניין במצבם של ערביי ישראל והיא אף עושה הכל כדי לפגוע בשילובם בחברה הישראלית. כל מטרתו של טיבי היא לפגוע במרקם היחסים בין האזרחים הערבים בישראל לשאר האוכלוסייה, ולכן אין לשתף עמו פעולה".

עוד באותו הקשר:
נזיפה לח”כ מיכאלי שניסתה לעצור בכוח נאום זועבי
ח”כ בן ארי ננזף: ”איים על חברי כנסת ערבים”

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully