וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: סחר בנשק עם קונגו תורם להפרת זכויות אדם

דו"ח חדש של אמנסטי אינטרנשיונל מצביע על הצורך בהעמקת הפיקוח על העברות הנשק לקונגו. "סיכון משמעותי שהנשק ישמש לביצוע הפרות חמורות של זכויות אדם והתקפות נגד אזרחים"

הסחר בנשק עם הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו סולל את הדרך להפרות חמורות של זכויות אדם ומסייע לקבוצות חמושות שמפעילות טרור על אזרחים, כך עולה מדו"ח שפרסם הלילה (שלישי) ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל.

"אם את/ה מתנגד/ת, נירה בך", היא כותרת הדו"ח שסוקר את המצב במדינה המרכז אפריקאית ומצביע על זמינותה של תחמושת רבה שמאפשרת הן לכוחות הביטחון והן למיליציות החמושות להפר את זכויות האדם. "עד שיהיו מנגנוני הגנה על זכויות אדם, על המדינות לשים קץ להעברות של ציוד צבאי למדינות כמו הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שם קיים סיכון משמעותי שציוד זה יסייע או ישמש לביצוע הפרות חמורות של זכויות אדם והתקפות נגד אזרחים" אמר פול ריגו, סגן מנהל מחלקת אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל.

ספקיות הנשק העיקריות של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הן סין, מצרים, צרפת, דרום אפריקה, אוקראינה וארצות הברית. הדו"ח החדש מתמקד בצורך לאשרר אמנת סחר בנשק שתדרוש מהמדינות לבצע הערכה קפדנית של כל מקרה ומקרה של העברת נשק. אם יחתמו על האמנה, המדינות הסוחרות יתחייבו לקבוע אם קיים סיכון משמעותי שהנשק ישמש את הנמען המיועד לביצוע או לסיוע לביצוע של הפרות חמורות של חוק זכויות האדם הבינלאומי ושל החוק ההומניטרי הבינלאומי.

מלבד נשק שמצא את יעדו בקרב מיליציות חמושות, הארגון תיעד הפרות חמורות של זכויות אדם שבוצעו על ידי כוחות הביטחון הקונגולזים בבירה קינשאסה סביב הבחירות שנערכו ב-2011, בהן הרג לא-חוקי, עינויים ומעצרים שרירותיים. תיעוד אחר מציג את השימוש בכוח צבאי ובנשק לתקיפות מיניות של נשים במדינה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully