וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיווך ארה"ב: ח"כים ייפגשו עם חברי פרלמנט מצרים

פנחס וולף

12.6.2012 / 0:01

חברי הכנסת רוחמה אברהם-בלילא, יצחק וקנין וחאמד עמר ייצאו בקרוב לוושינגטון כדי לדון שם על יחסי ישראל-מצרים, לאור השינויים האחרונים באזור

משלחת של שלושה חברי כנסת - רוחמה אברהם-בלילא (קדימה), יצחק וקנין (ש"ס) וחאמד עמר (ישראל ביתנו) - צפויה לצאת בשליחות משרד החוץ והכנסת לוושינגטון, בירת ארצות הברית, כדי להיפגש עם חברי פרלמנט מצרים בתיווך אמריקאי ולדון עמם ביחסי ישראל-מצרים.

בתחילה, שר החוץ אביגדור ליברמן ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין רצו שבראש המשלחת יעמוד ח"כ עם אוריינטציה מדינית או ביטחונית, ואף נעשתה פנייה ליו"ר ועדת חוץ והביטחון רוני בר און ולח"כ אבי דיכטר (קדימה), אולם השניים לא יכלו להתפנות לכך. ריבלין נענה בעצם הקמת המשלחת לפניית השר ליברמן, משום שלדבריו הוא רואה חשיבות בהידברות הזו. יצוין, כי רוב התקציב למשלחת מגיע ממשרד החוץ.

מאז תחילת המהפכה במצרים והדחתו של הנשיא חוסני מובארק, התרחשו מספר אירועים שהעיבו על יחסי ישראל-מצרים, לרבות מספר תקריות ירי ליד הגבול המשותף, הצהרות שונות על הסכמי הגז שבין שתי המדינות, הפגנות אלימות מול שגרירות ישראל בקהיר ואמירות שונות של פוליטיקאים מצרים על רצונם לבטל את הסכם השלום עם ישראל.

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully