וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

78 זרים נעצרו באילת, מי שהסכים לעזוב - שוחרר

רמי שני

11.6.2012 / 18:31

רוב העצורים בדרום הם אזרחי דרום סודן. שש משפחות שנעצרו והסכימו לצאת מישראל מרצונן שוחררו עד לטיסה. לאורך היום פעלו צוותי רשות ההגירה והאוכלוסין גם במרכז

78 אזרחים זרים נעצרו היום (שני) באילת, בהם 70 אזרחי דרום סודן. שש משפחות שנעצרו והסכימו לצאת מישראל ברצון, שוחררו עד לטיסה. לאורך היום פעלו צוותי מנהל אכיפה וזרים ברשות ההגירה והאוכלוסין גם במרכז הארץ.

רק ביום חמישי נתן בית המשפט אור ירוק לגירוש אזרחי דרום סודן מישראל, עם דחיית העתירה נגד המהלך, וכבר אתמול החלה רשות ההגירה בביצוע מעצרים של אזרחים זרים.

המעצרים נערכו על רקע הכרזת שר הפנים, אלי ישי, כי היום יצא לדרך מבצע "חוזרים הבייתה", לגירוש "השוהים בלתי חוקיים" מישראל. ישי הבהיר כי כיעד ראשון מיועדת התוכנית להתמקד בהחזרה מיידית של תושבי דרום סודן וחוף השנהב, ותקף את הבעיתיות הגדולה שיוצרים, לטענתו, ארגוני הסיוע המבהירים כי עמדת האו"ם אוסרת גירוש זרים לצפון סודן ואריתראה.

זרים שנעצרו בפשיטה של רשות האוכלוסין הבוקר. יותם רונן
זרים שנעצרו בפשיטה של רשות האוכלוסין הבוקר/יותם רונן

"אין היום מדינות המגרשות באופן שיטתי לאריתראה"

"אין מדובר על מבצע נגד המסתננים, כי אם על מבצע לשימור זהותה של המדינה היהודית-ציונית. אני רואה כיעד מיידי החזרתם של מסתנני דרום סודן וחוף השנהב", אמר ישי. הוא הוסיף כי הוא "מקווה שהערמת הקשיים על-ידי המתיימרים להיקרא ארגוני זכויות אדם, בניסיונותינו להחזיר מסתנני צפון סודן ואריתריאה המהווים את מרבית המסתננים, תסתיים בקרוב".

בתוך כך, נציגת נציבות האו"ם לפליטים, שרון הראל, אמרה היום במהלך דיון בוועדה המיוחדת לענייני עובדים זרים של הכנסת כי "בישראל יש כ-60 אלף בני אדם המוגדרים פליטים. אין היום מדינות המגרשות באופן שיטתי לאריתריאה, כולל מדינות אירופאיות ומדינות מצפון אמריקה. כל עוד זה המצב ואין שינוי פוליטי באריתראה, לא ניתן לגרש אותם לשם. גירוש כזה - משמעותו שליחתם אל מותם".

עוד בנושא
ישי הכריז על מבצע "חוזרים הביתה", עשרות זרים נעצרו
ח"כ כץ בוועדת הפנים: "נגד גירוש ונגד הוצאה בכוח"
השר ישי מתגונן: "אני לא שר הרווחה של אפריקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully