וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כץ בוועדת הפנים: "נגד גירוש ונגד הוצאה בכוח"

פנחס וולף

11.6.2012 / 9:53

חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית הגישו הצעה לסדר יום הוועדה, על רקע גילויי האלימות וההסתה הגוברים נגד אזרחים זרים. ח"כ דנון: "שגאיידמק יבנה להם עיר אוהלים"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה הבוקר (שני) על מנת לדון במקרי האלימות האחרונים נגד אזרחים זרים. ההצעה לסדר יום הדיון, תחת הכותרת "גילויי האלימות וההסתה כנגד מבקשי העבודה", הוגשה על ידי חברי כנסת מכל צדדי הקשת הפוליטית - ח"כ נחמן שי וח"כ שלמה מולה (קדימה), ח"כ עמיר פרץ (העבודה), ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), ח"כ מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל), ח"כ נסים זאב (ש"ס), ח"כ דב חנין (חד"ש) וח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי).

ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ (האיחוד הלאומי) ציין בדיון כי המשטרה אינה רואה אלימות יוצאת דופן. "אלימות כשלעצמה היא דבר שלילי וצריך לגנות אותה", ציין. לדבריו, רוב המסתננים אינם פושעים ואינם אלימים. "יש יחידים כאלה, וגם לא רוב תושבי דרום תל אביב הם אלימים. זה מוציא את התמונה מהקשרה", ציין כץ. "אם ניתן לכולם עבודה - כל אפריקה תגיע, ואולי גם כל אסיה. לכן צריך לתת אוכל, שינה ושתיה במתקנים".

ח"כ כץ יצא נגד הצעת החוק של ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), המבקשת להעניש מעסיקי מסתננים עד חמש שנות מאסר. "זו הגזמה", אמר. "צריך לתת קנסות למעסיקים. אם אנשים ילכו לעיר פתוחה (מתקן שהייה פתוח – פ"ו), הם יבקשו מעצמם את המענק. לא צריך בכוח להעלותם למטוס, הם יעלו לבד. אני נגד גירוש ונגד הוצאה בכוח של כל אחד, גם לא לסודן. לתת להם רק אוכל, שתיה, ושינה בלי עבודה, ואז לא תהיה אלימות".

ח"כ חנין: "הם לא באו לכאן בשביל הכיף"

במהלך הדיון, הקריא ח"כ דב חנין (חד"ש) עדויות של נערים שפגעו באזרחים זרים ואמר: "אנחנו יהודים. זה לא מזכיר לנו משהו? זה לא מצלצל לנו מוכר מההיסטוריה שלנו? בצלם אלוהים ברא את האדם. האנשים האלו הם בצלם, מבקשי חיים. הם לא באו לכאן בשביל הכיף, הם מנסים לחיות", אמר ח"כ חנין. "מה עושים? אומר לנו משרד החוץ – אי אפשר להחזיר אותם לא לצפון סודן ולא לאריתריאה. בא משרד הפנים ואומר אי אפשר לתת להם עבודה. מה אתם רוצים שיקרה איתם? אתם הגיוניים? אתם מבינים מה יקרה פה?". לדבריו, המצוקה בשכונות דרום תל אביב איומה ונוראה. "אתם מבעירים בארות ואז באים לבכות על הדם השפוך. אני בעד לסגור את הדלת המסתובבת", הדגיש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנת סודנים בדרום תל אביב. יותם רונן
הפגנה נגד גירוש הסודנים בדרום תל אביב, אתמול/יותם רונן

ח"כ דני דנון (ליכוד)אמר: "כולנו מגנים את האלימות דו צדדית - האלימות של המסתננים כלפי אזרחים ואלימות של אזרחים כלפי מסתננים". עם זאת, הוא הוסיף כי לומר שצריך להוציאם מישראל זו לא הסתה. "אפשר לקרוא לזה להחזיר, לגרש, אבל האקט קשה: לקחת מישהו ולשים אותו במתקן שהייה ועל מטוס – זה אקט לא נעים, ולקדם את זה פרלמנטרית – זו לא הסתה. נודע לי שקיבלתי היום תלונה לוועדת האתיקה על כך שאני קורא לגרשם. אני מגנה את האלימות, אך לא יצליחו להשתיק אותנו". דנון הציע במליצה: "אולי שגאיידמק יבנה להם עיר אוהלים. הם יכולים לחיות באלימות".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) הדגיש כי אף אחד לא רוצה שהמסתננים יתאזרחו. "התוצאה היא בעייתית מאוד, של מסתנני עבודה שבאים באופן לא חוקי וצריך להגן על גבולותיה, אבל אני מתקומם על הצביעות בציבור הישראלי – שיש יותר מ- 400 אלף עובדים לא חוקיים בעליל. כשמדברים, צריך לדבר על כולם, לא לעשות איפה ואיפה לא בגלל מוצאם, ולא בגלל צבע עורם או איך שנכנסו לארץ".

ח"כ הורוביץ: "להקים מתקני שהייה שלא בתנאי כליאה"

במקביל, נערך הבוקר דיון בוועדה המיוחדת לענייני עובדים זרים של הכנסת, במסגרתו תתקיים הצגת תכנית להתמודדות עם מבקשי מקלט, פליטים ומהגרי עבודה. בעוד שבועיים צפוי להגיע לוועדה, לראשונה, שגריר אריתריאה בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), הציג בדיון היום את עיקרי הדברים שדוברו בדיוניה בשנה האחרונה, אותם הוא ריכז לכדי תכנית אחת. בין היתר, הוא דיבר על צורך להתחיל לבנות גדר בגבול עם ירדן, לקיים הליך קבלה מסודר ולהתקיים עם ההגעה לגבול, כולל בדיקות בריאות ומתן חיסונים, הסברה על מדינת ישראל ואיתור נפגעי פוסט טראומה וקורבנות של נפגעי עבירות סחר בבני אדם.

ח"כ הורוביץ עוד דיבר על כך שצריך להקים מתקני שהייה ומחסה שלא יהיו בתנאי כליאה, ושם צריך להבטיח תנאים אנושיים מבחינת בריאות ורווחה. על אלו שכבר כאן ואינם ברי גירוש, אמר: "חלק מאותם אנשים צריכים לקבל היתרי עבודה על חשבון חלק מהעובדים הזרים, כאשר במקביל יצומצם מספר העובדים הזרים".

דירה של זרים הוצתה - ארבעה נפצעו קל. גדעון צנטנר
תושבים שרפו דירת אזרחים זרים בירושלים/גדעון צנטנר

גילויי האלימות וההסתה נגד אזרחים זרים הגיעו בתקופה האחרונה לשיא, על רקע המתיחות הגואה בינם לבין אזרחים ישראלים, בייחוד בדרום תל אביב. אתמול הוגש כתב אישום נגד שני תושבי המרכז, בגין עבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, לאחר שלטענת הפרקליטות תקפו באכזריות אזרח זר מאריתריאה לפני כחודש וחצי.

בסוף השבוע שעבר, נעצר תושב תל אביב בן 58 בחשד שתקף נתין זר מסודן, הכה אותו וגרם לו לחבלות קשות בכל חלקי גופו. יום קודם לכן, השמיעה אורחת בבית המלון "סיאסטה" באילת קריאות גנאי נגד נופשים אתיופים, מכיוון שחשבה שהם סודנים. "לא רוצה כאן את הסודנים המלוכלכים והשחורים האלה", אמרה. בסוף החודש שעבר, נעצרה קבוצת צעירים בחשד שתקפו אזרח מסודן בבית מלון באילת, וגבר סודני הותקף על ידי שני אלמונים ברחוב גורדון בחדרה ונפצע באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully