וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמים בצרפת: רוב לגוש השמאל בבחירות לפרלמנט

11.6.2012 / 1:47

הנשיא הולנד יכול להיות מרוצה מהניצחון המסתמן לגוש הסוציאליסטי, שזכה ביותר מ-289 מושבים - מה שיקנה לו רוב באסיפה הלאומית. המשמעות: יכולת הקמת ממשלה בלי מפלגות הימין

נשיא צרפת הנבחר, פרנסואה הולנד, יכול לציין הלילה (שני) את הישגו הראשון בקדנציה, כאשר תוצאות המדגמים במדינה מצביעות באופן ברור על ניצחון גוש השמאל בבחירות לאסיפה הלאומית - הבית התחתון של הפרלמנט בפריז.

על פי המדגמים, צפוי גוש השמאל בראשות הנשיא הולנד לזכות לפחות ב-289 מושבים, שיהוו רוב למפלגות הסוציאליסטיות בבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי, בו 577 מושבים. על אף שמפלגתו השמרנית של הנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי, עשויה לזכות בכ-35% מקולות הבוחרים - אחוז דומה לזה המוערך למפלגתו של הולנד - ישיג הנשיא הטרי את הרוב הנדרש, בזכות בעלת ברית מהשמאל, "הירוקים", הצפויה לגרוף 12-18 מושבים.

מפלגת הימין הקיצוני בראשותה של מארין לה פן, שהיוותה גורם מפתיע בבחירות לנשיאות, לא צפויה לזכות ביותר משלושה מושבים בפרלמנט. כך, על אף שסיימה במקום השלישי והמכובד במרוץ לנשיאות צרפת, תתקשה לה פן ביישום ההבטחות למצביעיה, בהן מאבק ב"איסלמיזציה הגוברת", לשיטתה, וכן צמצום ההגירה וביטול האירו.

טקס ההשבעה של פרנסואה הולנד לנשיא צרפת, ארמון האליזה, פריז, 15 במאי 2012. רויטרס
גוש השמאל צפוי להשיג לכל הפחות 289 מושבים, שיקנו לו רוב באסיפה הלאומית. הולנד/רויטרס

עם זאת, תהיה זו הכניסה הראשונה של מפלגת "החזית הלאומית" לבית התחתון של הפרלמנט מאז שנות ה-80', הישג נוסף אותו יכולה לה פן לרשום לזכותה.

מרבית הקלפיות ברחבי המדינה נסגרו כבר בשעה 18:00 בערב, אך אלה המוצבות בערים הגדולות היו פתוחות עד לשעה 20:00 ושיעור ההצבעה עלה על המצופה - 57.1% מבעלי זכות הבחירה בצרפת השתתפו בחגיגה הדמוקרטית.

המטרה של הולנד: לא להזדקק לשמאל הקיצוני

כל רצונו של הולנד הוא להימנע מכאב ראש אפשרי איתו יאלץ להתמודד החל מה-17 ביוני, תום הסיבוב השני בבחירות לאסיפה הלאומית. במידה שתוצאות האמת יבשרו כי לא יתאפשר לו להקים ממשלה מבלי לצרף אליה שלל פלגים מגוש השמאל, הרי שיתמודד עם בקשות רבות מצדם, אשר על אף השתייכותם לגוש אחד - קושי רב יהיה בהשגת שביעות רצון כל הצדדים.

"הסיוט הגדול ביותר של הולנד", לדברי אחד מיועציו, הוא שיהיה עליו לבקש את עזרת השמאל הקיצוני. הקומוניסטים יתמכו בתכנית הכלכלית והאנטי-גרמנית של הנשיא, שבבסיסה האימרה "צנע אינו גזירת גורל", אך יסרבו להעלאה קטנה מדי בשכר המינימום ולקיצוץ בתקציב, הדרושים להקטנת הגירעון. במצב כזה, אמרו במפלגה הסוציאליסטית, עדיף כבר לחבור אל הימין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully