וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת הפציר באבו מאזן: "לחדש המו"מ בהקדם"

ניר יהב ורויטרס

9.6.2012 / 0:02

בפגישתו המדינית הראשונה עם פרנסואה הולנד, הדגיש יו"ר הרשות הפלסטינית כי יחדש הדיאלוג רק בתמורה ל"שחרור אסירים והעברת נשק למשטרה". הולנד: "לקדם הקמת מדינה פלסטינית"

"יש לעשות הכל על מנת לאפשר הכרה במדינה פלסטינית באמצעות תהליך משא ומתן מדיני" – כך אמר אתמול (שישי) נשיא צרפת הטרי, פרנסואה הולנד, בתום פגישתו הנשיאותית הראשונה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, המבקר בימים אלה בפריז.

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית דיווחה כי שני האישים דנו במצב במזרח התיכון ובתפקידה של צרפת בקידום תהליך השלום, וכי בתום הפגישה נועדו שני המנהיגים לפגישה בארבע עיניים. במסיבת עיתונאים משותפת בתום הפגישה אמר אבו מאזן כי "אם ישראל תסכים לשחרר אסירים פלסטינים ותאפשר לנו להעביר נשק למשטרה, נסכים לדיאלוג עם נתניהו". עם זאת ציין אבו מאזן כי "הדבר לא יבטיח משא ומתן", בהתייחס להצהרותיו בעבר לפיהן זה יחודש רק לאחר הכרה בגבולות 67' והפסקת הבנייה בהתנחלויות. הולנד בתגובה הביע התנגדות לעמדתו של אבו מאזן באשר להתעקשות על תנאים מקדימים. לדבריו, "חייבים לחדש את השיחות, וככל שייקדם כך ייטב".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בפגישה בפריז, יוני 2012. רויטרס
"כולם יודעים שהבחירה הראשונה שלנו היא המשא ומתן". אבו מאזן והולנד במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

אבו מאזן סיפר במסיבת העיתונאים כי עדכן את הולנד במגעים שהוא מנהל עם ממשלת ישראל ובתוצאותיהם עד כה. "כולם יודעים שהבחירה הראשונה שלנו היא המשא ומתן", אמר. בנוסף ציין כי נושא האסירים "רגיש מאוד" עבור הפלסטינים. בהקשר זה ציין אבו מאזן כי סיפר להולנד על שביתת הרעב שנקטו בה מאות אסירים פלסטינים עד לפני כחודש. "גם כעת יש שני אסירים שממשיכים לשבות רעב: מחמוד סרסכ, ששובת רעב 86 יום ואכרם ריחאוי - 58 יום", הוסיף.

אבו מאזן נחת ביום רביעי בצרפת ואתמול ערך את פגישתו הראשונה עם הולנד כנשיא, לאחר שהשניים כבר נפגשו בסוף השנה שעברה, בעת שהולנד היה מועמד לנשיאות. ביום חמישי נפגש אבו מאזן עם ראש ממשלת צרפת, ז'אן-מארק איירו, ושר החוץ של המדינה לורן פביו – כך מסר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

לקריאה נוספת
91 גופות המחבלים הועברו מישראל לעזה ורמאללה
אבו מאזן: ההסכם לסיום השביתה - מבוא לשחרור אסירים
לפני כחודש: אבו מאזן דחה את הצעת נתניהו לחידוש המשא ומתן

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully