וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר השלמת הגדר: כביש 12 ייפתח היום לתנועה

10.6.2012 / 0:01

אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, אישר לפתוח מחדש את הכביש, אשר נסגר בעקבות סדרת הפיגועים בשנה שעברה. גורם צבאי: "אם יהיו התרעות בעתיד, הן ייבחנו במקצועיות"

אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, אישר אמש (שבת) לפתוח מחדש לתנועה מלאה את כביש 12, המוביל לעיר אילת. הכביש, אשר נסגר ונפתח כבר פעמיים מאז הפיגוע המשולב שבוצע בו ב-2011, ייפתח ממחר בעקבות השלמת גדר המערכת לאורך גבול מצרים.

אלוף רוסו קיים הערכת מצב, ובסופה נתן את ההנחיה לפתוח ממחר את הכביש בקטע שבין צומת סיירים (שקמה) למחסום נטפים, אך אסר את הירידה מהכביש לאזור הגבול. גורם צבאי בפיקוד הדרום מסר, "האלוף נתן את האישור על סמך הערכת מצב. אם יהיו התרעות בעתיד, הן ייבחנו במקצועיות".

(עדכון ראשון: 22:34)

כביש 12 הרי אילת. קובי ליאני
אלוף רוסו הנחה לפתוח ממחר את הכביש בקטע שבין צומת סיירים/קובי ליאני

בחודש פברואר 2012, נפתח הכביש לתנועה חלקית, בשעות היום בלבד, לאחר עבודה הנדסית נרחבת שכללה את בניית גדר המערכת, שבוצעה לחיזוק ההגנה בקטעי הכביש הסמוכים לגבול ישראל-מצרים, תגבור הכוחות ואמצעי התצפית והוספת אמצעי מיגון המותאמים להתרעות הקיימות בנוגע לפעילות טרור באזור. עם זאת, כעבור חודש הכביש נסגר פעם נוספת לאחר הסלמה שנגרמה מחיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות, זוהיר אל-קייסי.

אוטובוס שנפגע על ידי מחבל מתאבד, פיגוע בדרום אוגוסט 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
האוטובוס שנפגע בסדרת הפיגועים בדרום באוגוסט 2011/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

כאמור, הכביש נסגר בעקבות סדרת פיגועים שבוצעו בחודש אוגוסט 2011 נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים שנעו על כביש 12 באזור עין נטפים, לא הרחק מהגבול. חוליות הטרור פתחו באש לעבר אוטובוס של חברת אגד ולעבר מכוניות של אזרחים, ולאחר מכן גם פתחו באש לעבר כוחות צה"ל על הקרקע ובאוויר. המחבלים, שזהותם עד היום אינה ידועה, הצליחו להרוג שישה אזרחים, לוחם צה"ל, לוחם ימ"מ ופצעו ארבעים אזרחים.

בעקבות הפיגועים, נמתחה ביקורת על אלוף פיקוד הדרום, על כך שאישר לפתוח את הכביש שמוביל מדרום הנגב, דרך הערבה והרי אילת אל העיר אילת, למרות ההתרעה החמה שהגיעה לידי כוחות הביטחון לביצוע פיגוע. בעקבות הרג השמונה, הורה האלוף לסגור את הכביש באמצעות צו אלוף, והכריז על האזור כשטח צבאי סגור.

עוד באותו נושא:
חצי שנה אחרי הפיגוע המשולב: כביש 12 נפתח לתנועה

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully