וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי הפיגוע המשולב: כביש 12 נפתח לתנועה

26.2.2012 / 8:00

התנועה בכביש שהיה סגור מאוגוסט, אז נהרגו 8 ישראלים בסדרת הפיגועים, תותר בקטע שבין צומת סיירים למחסום נטפים בין השעות 08:00 ל-17:00. צה"ל: "נעשתה עבודת הכנה מקיפה"

כביש 12, שנסגר בחודש אוגוסט לאחר הפיגוע המשולש, נפתח הבוקר (ראשון) בשעה 8:00 שוב לתנועה. מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה על פתיחת הכביש התקבלה לאור הערכות מצב ולאחר עבודת הכנה מקיפה אשר הניבה מסקנות לשיפור מערך ההגנה בכביש.

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, הכריז כי החל מהיום התנועה בכביש 12 בקטע שבין צומת סיירים (שקמה) למחסום נטפים, תותר ללא מגבלה בין השעות 08:00 בבוקר ועד השעה 17:00 אחר הצהריים בלבד. היתר התנועה מתייחס לציר הכביש בלבד. הירידה מהכביש לתחום השטח שבין הכביש לגבול הבין לאומי אסורה שכן מדובר בשטח זה סגור בצו ואסור לתנועה.

תנועת מטיילים במרחב מזרחית לכביש 12 תותר בשעות היום בלבד, בין השעות 08:00 בבוקר ועד לשעה 16:00 אחר הצהריים. היתר זה מתייחס לשטחים הבאים בלבד: אזור הקניון האדום, נחל שני ועין נטפים. גורם צבאי מסר כי במידה ולא יהיה אירועים חריגים ישקלו בפיקוד דרום להרחיב את שעות הנסיעה מעבר לשעות אלו.

"החדירות מגבול מצרים גברו באחרונה"

בחודש אוגוסט 2011, בוצעו סדרת פיגועים נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים שנעו על כביש 12 באזור עין נטפים לא הרחק מגבול מצרי-ישראל. בעקבות הפיגועים, בהם נהרגו שמונה ישראלים, נמתחה ביקורת נגד האלוף רוסו על כך שאישר לפתוח את הכביש שמוביל מדרום הנגב דרך הערבה והרי אילת אל העיר אילת למרות ההתרעה החמה שהגיעה לביצוע פיגוע. בעקבות הרג שמונת האזרחים והחיילים הורה האלוף לסגור את הכביש באמצעות צו אלוף והכריז על האזור כשטח צבאי סגור.

בשבוע שעבר פרסם פיקוד דרום נתונים מהם עולה כי בשנת 2011 חדרו לשטח ישראל כ-16,000 פליטים ועובדים זרים, זאת לעומת מאות בודדות בשנת 2005 וכן הודה כי אזור הגבול המצרי מתוח היום יותר מבעבר. מפקד עוצבת אדום, תת-אלוף נדב פדן, התייחס לפתיחתו המחודשת של כביש 12, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, ואמר כי "היינו עדים לניצול של החמאס את המציאות בסיני כדי להחדיר חוליות מפגעים ולפעול לאורך הגבול המערבי", עם זאת, טען פדן, "היום אנחנו אפקטיביים יותר". פדן הוסיף כי פתיחת כביש 12 נערכת הודות לתיאום שוטף עם כוחות הביטחון המצריים "שמאפשר לנו לסנכרן מאמצים ולתאם אותם בצורה משותפת נגד חמאס".

עוד טענו בפיקוד דרום כי למרות המגמה השלילית, בניית גדר המערכת, שמתנשאת בחלקה לגובה של חמישה מטרים ובחלקים אחרים – לשבעה, הצליחה להדוף חדירה לשטח המדינה ולהסיטה למקומות אחרים שנשלטים על ידי כוחות צה"ל.

עוד באותו נושא
החדירות מגבול מצרים גברו; צה"ל: "הגדר אפקטיבית"
חצי שנה לאחר הפיגוע בגבול מצרים: כביש 12 ייפתח
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

כביש 12  מפה. דובר צה"ל
באדיבות דובר צה"ל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully