וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסבא"א "מאוכזבים": אין תוצאות לשיחות עם אירן

יוסי מלמן

9.6.2012 / 0:02

בבירת אוסטריה תמו הדיונים בין הצדדים באשר לחשדות סבא"א כי אירן מקיימת ניסויים חשאיים בבסיס הגרעיני בפרצ'ין. הסכם לא גובש, מועד עתידי לא נקבע ובסבא"א הודו: "מאכזב"

השיחות שהתקיימו בווינה בין נציגי אירן לסבא"א, הסתיימו אתמול (שישי) ללא הסכם בין הצדדים ולמעשה - נחלו כישלון חרוץ. גורמים בסבא"א הגדירו את תוצאות המפגש כ"מאכזבות", כאשר לא נקבע מועד לשיחות עתידיות בהמשך לאלה האחרונות בבירה האוסטרית.

השיחות בין אירן לסבא"א נועדו ליישב את המחלוקת על בעיית החשדות באשר לפעילות אירן בבסיס הצבאי בפרצ'ין. לפי המידע המצוי בידי סבא"א, הנשען על מקורות ביון במערב, אירן קיימה בבסיס - המשמש אתר חשוב לבניית מנועי טילים - ניסויים חשאיים לבדיקת יכולתה לבנות "הדק ניוטרוני" ושרשרת פיצוץ בפצצה גרעינית.

יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו, במפגש בבירת אירן, טהרן, לוחץ את ידו של הנציג האירני למו"מ בנושא הגרעין, סעיד ג'לילי, 21 במאי 2012. משקיף משמאל: שגריר אירן בסבא"א, עלי אסגר סולטנייה. AP
הסכם לא גובש, שיחות המשך לא נקבעו. סעיד ג'לילי, ראש הנציגות האירנית בשיחות, עם מזכ"ל סבא"א אמאנו, בתחילת השיחות/AP

החשד באשר לניסויים החשאיים גבר לפני מספר חודשים, כאשר סבא"א ביקשה לאפשר לנציגיה ביקור במקום, ונתקלה בסירוב מצד אירן, אשר על פי דיווחים במערב - אף ביצעה פעולות להעלמת ראיות במקום.

לפני כשבועיים הגיע מזכ"ל סבא"א יוקיה אמאנו לביקור בטהרן ושם הודיע כי הושג הסכם, אותו לא פירט. עם זאת, כבכל הסכם לכאורה שנחתם עם אירן בעבר, גם הפעם התברר כי כל בסיס להבנות הוא מבוא למשא ומתן חדש, ולגרירת רגליים מצדה של אירן. כישלון השיחות, אף שהן בנושא טכני במהותן, יקרינו גם על השיחות שיתקיימו בעוד כעשרה ימים במוסקבה בין 5+1 המעצמות לאירן. מומחים ופרשנים אינם צופים כי בשיחות תושג הבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully