וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דחיית חוק ההסדרה: עימותים אלימים בהפגנה

לאחר דחיית החוק שנועד לעקוף החלטת בג"ץ לפינוי גבעת האולפנה, כאלף פעילי ימין מקיימים הפגנות מחוץ למשכן הכנסת. שניים נעצרו, ביניהם פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר

בעוד מליאת הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) את הצעת "חוק ההסדרה", שנועדה לעקוף החלטת בג"ץ שקבעה כי יש לפנות את המבנים בגבעת האולפנה בבית אל, מקיימים פעילי ימין הפגנות בירושלים. מיד לאחר דחיית הצעת החוק יצאו כאלף מפגינים מרחבת בית המשפט העליון לעבר גן הורדים שמול הכנסת. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים בין פעילי הימין המוחים נגד פינוי גבעת האולפנה והפלת "חוק ההסדרה" שחסמו את הכניסה למשכן הכנסת בירושלים, לבין שוטרי יס"מ ושוטרי משמר הגבול, שפינו את הכניסה למשכן. במהלך העימותים נעצרו שני פעילי ימין, ביניהם פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר. בן גביר הגיע למקום עם ח"כ מיכאל בן ארי שהוא יועצו הפרלמנטרי, וניסה להלהיט את הרוחות.

עוד בטרם ההצבעה במליאת על "חוק ההסדרה", קיימו מאות פעילי ימין הפגנות מחאה סמוך לבית המשפט העליון בבירה וניסו לחסום כבישים. כוחות משטרה נפרשו במקום וכפי הנראה עוד צפויות מהומות באזור בהמשך. המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב בין היתר: "בעד חוק ההסדרה", "מכרתם את אנשי גוש קטיף - אל תמכרו אותנו", ו"נתניהו תתעורר". בינתיים החל הדיון בכנסת על החוק שבסופו צפויה הצבעה על החוק.

הפגנה וחסימת כבישים של מתנחלים בעקבות חוק ההסדרה , ירושלים , יוני 2012. עומר מירון
"מכרתם את אנשי גוש קטיף - אל תמכרו אותנו", ההפגנות, ליד משכן הכנסת/עומר מירון

בתוך כך, תומכי החוק קיימו מספר שעות לפני ההצבעה מסיבת עיתונאים בכנסת בה קראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחזור בו מכוונתו להתנגד לחוק ומהודעתו כי שר שיצביע בעד החוק – יפוטר. יש לציין כי הצעת החוק שתובא להצבעה היא זו שיזם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) ולא של ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ (האיחוד הלאומי).

"ב-8 במאי נערכה חתונה לא כשרה שקדימה הצטרפה לקואליציה, והיום אנחנו משלמים על הטעות הזאת", אמר ח"כ דני דנון (ליכוד) במסיבת העיתונאים. לדבריו, "היום זה גבעת האולפנה, מי שרוצה לדעת מה התכנונים של ברק שיקרא מה שאמר על נסיגה חד צדדית. אני אומר לראש הממשלה - תחזור לדרך הליכוד. אם הבחירות היו נערכות במועד שנקבע אף אחד לא היה מעלה על דעתו פתרון כזה אלא פתרון ציוני. הקו המסוכן של ברק ומופז גורר את הממשלה שמאלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בשמונה במאי נערכה חתונה לא כשרה שקדימה הצטרפה לקואליציה, והיום אנחנו משלמים על הטעות הזאת". הפגנות בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) התומך גם הוא בחוק תקף את הממשלה הצפויה להצביע נגד החוק ואמר כי זוהי "ממשלה של שפנים". לדבריו, "שרים שדיברו גבוהה גבוהה מתקפלים ומשתפנים. מאנשים שנבחרו על בסיס אידיאולוגי אני מצפה שהאידיאולוגיה תהיה חזקה מהכיסא. נחשפה ערוות הליכוד, ישראל ביתנו וש"ס. כל מי שיצביע נגד ארץ ישראל – שפן". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "אני חושב, לו הייתי בדואי, מישהו היה מעלה בדעתו להרוס את הבית רק כי מישהו נזכר שזה ביתו? הרי כל העולם היה עומד על הרגליים האחוריות. רק הליכוד יכול להרוס".

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "אנחנו לא ערב התנתקות. לא דומה מה שקורה עכשיו למה שהיה בהתנתקות. הממשלה לא הולכת לשום צעד מדיני הרה אסון כמו ששרון הלך אליו. זה לא מאבק שמתחילה תכנית עקירה. יש היום מאבק שתראו הצבעה של בובות. יצביעו לא בגלל צו מצפונם אלא בגלל שיקולים פוליטיים ציניים, בגלל האיום של ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully