וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין נתן "אור ירוק" לפינוי שכונת האולפנה

טל שלו ופנחס וולף

6.6.2012 / 7:34

האיום של נתניהו, לפטר כל שר או סגן שר שיצביע בעד חוק ההסדרה פעל גם על השר ליברמן וחברי ישראל ביתנו. בלילה אישר וינשטיין את התכנית ל"ניסור" הבתים והעתקתם לשטח צבאי

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שעות ספורות לפני ההצבעה הדרמטית במליאת הכנסת על "חוק ההסדרה", שנועד לעקוף את הוראת בג"ץ לפנות את בתי שכונת האולפנה, היועץ המשפטי לממשלה העביר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את חוות דעתו בנושא. בלשכת ראש הממשלה אומרים כי היועץ יהודה וינשטיין העביר לנתניהו במהלך הלילה (רביעי) חוות דעת שעונה על הדרישות שהוצבו לו, ובכך למעשה אישר את מתווה פינוי חמשת הבתים בגבעת האולפנה שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית, על ידי "ניסורם" והעתקתם לשטח צבאי סמוך. זאת, תוך התחשבות בהגנה משפטית מפני תביעות בעתיד. במקביל, החליט נתניהו להקים ועדת שרים נוספת לענייני התיישבות, ולעמוד בראשה.

אתמול, איים נתניהו לפטר כל שר או סגן שר שיצביע בעד "חוק ההסדרה" שיעלה היום לאישור הכנסת בקריאה טרומית. "הפתרון שמצאנו מחזק את ההתיישבות, ושומר על שלטון החוק", הודיע. ואמנם, הבוקר, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי המתווה לפינוי מקובל עליו, ומשום כך כל חברי הסיעה יצביעו נגד הצעת "חוק ההסדרה". בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון, הסביר ליברמן את הצעד: "אני רוצה לברך את כל מי שנטל חלק בגיבוש אותה חבילה שבאה לפתור את בעיית המתיישבים. ההחלטות שהתקבלו מספקות כל ברדק, הן באות לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם לבנות בתים, גם לתת פיצויים, גם הקמת ועדת שרים להתיישבות, וגם קביעה חד משמעית של היועץ המשפטי לממשלה שהמקרה לא יהווה תקדים". לדבריו, "הכל יחד, זה משהו שישראל ביתנו יכולה לחיות אתו. לכן החלטתי להצביע נגד 'חוק ההסדרה', ולהערכתי כ-70% אחוזים מתושבי יהודה ושומרון תומכים במהלך".

מסתמן שגם רובם המוחלט של חברי הקואליציה יצביעו נגד החוק או ייעדרו מההצבעה. לפי שעה, ה"מורדים" שהודיעו כי ידבקו בעמדתם ויצביעו בעד החוק הם השרים יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ, וסגני השרים גילה גמליאל ואיוב קרא.

השר אדלשטיין: מרגיש נבגד שמאיימים לפטר אותי

בין חברי הכנסת שיצביעו בעד "חוק הסדרה" ניתן למנות את חברי סיעות האיחוד הלאומי והבית היהודי, ושלושת חברי הכנסת של יהדות התורה שאינם סגני שרים – ישראל אייכלר, משה גפני ואורי מקלב. יצטרפו אליהם שישה חברי כנסת מש"ס שאינם שרים וסגני שרים ו-13 חברי סיעת הליכוד, בהם אדלשטיין גמליאל, קרא ויו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.

איוב קרא, דניאל הרשקוביץ, גילה גמליאל, יולי אדלשטיין – השרים וסגני השרים התומכים בחוק ההסדרה. אורי קץ, דניאל הרשקוביץ', עומר מירון, עומר מירון
המורדים בנתניהו. קרא/עומר מירון, אורי קץ, דניאל הרשקוביץ', עומר מירון

יו"ר הקואליציה נגד נתניהו: זו הכרעה מצפונית

באשר למתנגדים, ניתן למנות עליהם את 28 חברי הכנסת של קדימה (מלבד ח"כ עתניאל שנלר השוהה בחו"ל) ולפחות שבעה חברי כנסת מהליכוד, בהם רה"מ נתניהו עצמו והשרים יעלון, בגין, מרידור, איתן וכנראה גם גדעון סער ויוסי פלד.

יצטרפו אליהם השרים וחברי הכנסת מישראל ביתנו, ואלה של סיעות העבודה, העצמאות, מרצ והסיעות הערביות (מלבד שני ח"כים שהתקזזו עם השרים ישראל כץ וסילבן שלום, השוהים בחו"ל ותומכים בהצעת החוק). הרכב המתנגדים מבטיח גוש חוסם מוצק שצפוי להפיל את החוק.

גורמים בליכוד תקפו את החלטת ראש הממשלה להטיל משמעת סיעתית, בעוד אחרים העדיפו לתקוף את מערכת המשפט. "אני מאוד מצר על החלטת ראש הממשלה", אמר יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, בשיחה עם וואלה! חדשות. "בשאלה מצפונית כזאת, היה צריך לאפשר לשרים וסגני שרים להצביע על פי מצפונם, במיוחד שהממשלה לא סיימה את הדיון על ההצעה".

עוד על פינוי האולפנה
השר בגין: "הכל רע, אנחנו בוחרים את הרע פחות"
אנשי המאחזים לתושבי האולפנה: "להיערך למאבק"

לפניות לכתבים
tal_sh@walla.net.il
pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully