וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באולפנה זועמים: "את מגדלי אקירוב לא היו מפנים"

יהושע בריינר

3.6.2012 / 2:21

תכניתו של נתניהו להעתקת המבנים בבית אל קוממה עליו רבים מתושבי יהודה ושומרון ובפרט תושבי השכונה, התולים תקוות בהצבעה על חוק ההסדרה ומאיימים: "אנשים ילחמו על בתיהם"

"שכונת האולפנה לא תועתק גם אם הייתה בניין מ'לגו', כשם שמגדלי אקירוב ואסותא לא יועתקו", כך אומרים הלילה (ראשון) תושבי השכונה המיועדת לפינוי בבית אל, בעקבות כוונת ראש הממשלה לשקול את העתקת חמשת המבנים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית בשכונה. לדברי התושבים, "חוק ההסדרה", שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ לפיה יש לפנות את המבנים המדוברים עד ה-1 ביולי, צפוי לעבור ביום רביעי הקרוב ויימנע את פינוי המבנים. "ממשלת אהוד ברק הושיבה אותנו בשכונה האולפנה החל מלפני 12 שנה תוך מתן תמריצים ומענקים, משכנתאות, סלילת כבישים, מדרכות וחיבור לתשתיות. כשם שבכל העולם החופשי לא הורסים שכונה גם אם מתגלה בעיה בירוקרטית במעמד הקרקע, כך לא תיהרס שכונת האולפנה ולא אלפי הבתים ביהודה ושומרון הנמצאים במעמד זהה", אמרו התושבים.

על פי דיווחי מקורביו של ראש הממשלה אמש, נתניהו שוקל את האפשרות לפיה יועתקו חמשת המבנים המדוברים בשכונת האולפנה לשטח אחר בתחומי המועצה בית אל. בתמורה לפינוי, הבטיח ראש הממשלה כי 50 מבנים חדשים יוקמו בהתנחלויות ברחבי גדה המערבית. עם זאת, הפיצוי שהציע ראש הממשלה בתמורה לפינוי לא הצליח לפייס את תושבי יהודה ושומרון. "אנשים ילחמו על בתיהם, החלטת ראש הממשלה תביא לקרע בעם", כך אמרו הלילה תושבי ההתנחלויות. נתניהו כזכור התבטא בנושא בעבר, כשאמר כי הריסת השכונה היא "גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה", אולם כעת מששינה את עמדתו הוא מעורר עליו כעס רב והבטחה מצד המתנחלים והימין שהריסת השכונה לא תעבור בשתיקה. "אם השכונה תפונה הליכוד לא יישאר בשלטון", הצהירו.

גבעת האולפנה צילום אווירי. שלום עכשיו, ספק 500
"החלטת ראש הממשלה תביא לקרע בעם". שכונת האולפנה/ספק 500, שלום עכשיו

כזכור, כבר בשבוע שעבר החלו תושבי המאחזים לשבות רעב מול קריית הממשלה בירושלים וכעת הם קוראים לכלל תומכיהם להצטרף בקריאה לממשלה להימנע מהריסת המבנים. גורם בכיר במועצת יש"ע אמר כי "מכבסת המלים של לשכת ראש הממשלה מטשטשת את העובדה כי בכוונת הממשלה להיכנע לדרישות השמאל הקיצוני ולהרוס כבר בחודשים הקרובים עשרות בתי יהודים ברחבי יהודה ושומרון, על אלפי הילדים המתגוררים בהם". לדבריו, "הדרך היחידה לשים קץ למסע הרס זה, היא חקיקת חוק ההסדרה ביום רביעי הקרוב, הקובע כי פיצוי בעל הקרקע הוא המענה הצודק והמוסרי, ולא הרס בתים על יושביהם. הרס הבתים אינו רק 'גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה', כהגדרת ראש הממשלה בעצמו, אלא גזירה שהציבור מסרב לעמוד בה ויפעל נגדה בכל כוחו".

"אם התושבים יתפנו מרצון - הבתים ביהודה ושומרון יקרסו"

כעת, כאמור, הפתרון האחרון שנותר עבור תושבי בית אל הוא הצעת החוק מטעם חבר הכנסת זבולון אורלב, שתעלה להצבעה בוודאות ביום רביעי הקרוב ועשויה לסלול את הדרך לעקיפה של פסיקת בג"ץ בכל זאת. הצעת החוק קובעת כי בית אשר נבנה בתום לב וזכה לתמיכה ממשלתית לא יפונה, וכי הבעלים החוקיים של השטח יזכה בפיצוי כספי על ידי המדינה. חוק שכזה לא רק שיציל את חמשת המבנים בגבעת האולפנה, אלא יסייע גם לתושבי מגרון, עמונה וגבעת אסף, שלושת המאחזים העומדים אף הם בפני פינוי בחודשים הקרובים. אלא שכעת, נשאלת השאלה האם שרי הליכוד שנמצאים במלכוד יצביעו בעד חוקו של אורלב ונגד הודעת ראש הממשלה. בימים הקרובים צפויים המתנחלים להפעיל לחץ כבד על כלל חברי הכנסת, בדגש על אלה המשתייכים לליכוד, לפעול בניגוד להחלטת ראש הממשלה ולהצביע בעד חוק ההסדרה.

פעיל הימין איתמר בן גביר הזהיר הלילה כי פינוי המבנים בבית אל עשוי להסתיים כמו הפינוי בעמונה. "רק במצב שכזה נתניהו, בג"ץ והפרקליטות יפנימו את המסר ויפסיקו להיות גיבורים על יהודים. אם חלילה מתיישבי האולפנה יתפנו מרצון, אזי הבתים ביהודה ושומרון ימשיכו לקרוס כמו במגדל קלפים".

לקריאה נוספת
בכירים בליכוד על פינוי האולפנה: "החל הפילוג"
מסתמן: גבעת האולפנה "תועתק", 50 בתים ייבנו כפיצוי
נתניהו התערב: צה"ל ביטל דיון על גבעת האולפנה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully