וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבר: "תקיפה באירן - ההחלטה הקשה מאז קום המדינה"

הבר התארח בפורום מג'די ואמר כי שני אנשים הם שיחליטו באשר לתקיפה, והוסיף כי אסור שכך יקרה באשר להחלטה כה חמורה. עוזי ארד: "אין סיבה שישראל תודיע על כוונותיה"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי; עריכה: יותם בן דוד)

העיתונאי ומי שהיה ראש לשכתו של ראש הממשלה יצחק רבין, איתן הבר, התארח היום (שישי) יחד עם עוזי ארד, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, בפורום מג'די בכפר סבא. התכנסות הפורום עלתה באחרונה לכותרות לאחר דבריו של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שתקף בפורום זה את ראש הממשלה ושר הביטחון. הבר התייחס לכך בעקיפין, כשאמר: "אני לא אוהב בשום מקרה - ולמרות שהייתי שותף לזה פה ושם - את ההתקפות האישיות על ראשי ממשלות ושרי ביטחון".

יחד עם זאת התייחס לנושא התקיפה באירן ואמר כי "אני לא הייתי רוצה ששני אנשים בלבד, ואני אומר לכם שכך יהיה – יחליטו החלטה שמאז כינון המדינה לא הייתה קשה, יסודית וחמורה ממנה". ארד בחר לבקר את השיח הציבורי בנושא, כשאמר כי "זה שאנחנו משוחחים כאן זה ביטוי יפה לדמוקרטיה מתוקנת, אבל זה לא אומר שבכל דבר יש לדון בפומבי". לדבריו, "הנושא הזה, מטבע הגדרתו, הוא מסובך מקצועית וקשה לדבר בו בדיון ציבורי, ולגבי טיבה של תקיפה כזו – הרי שיש דברים שהסודיות יאה להם".

איתן הבר ועוזי ארד בפורום מג'די. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"אני לא הייתי רוצה ששני אנשים בלבד, ואני אומר לכם שכך יהיה – יחליטו החלטה שמאז כינון המדינה לא הייתה קשה, יסודית וחמורה ממנה". איתן הבר/שלומי גבאי, שלומי גבאי

ארד הוסיף כי "חלק הארי של היוזמות הצבאיות והמדיניות שנקטה ישראל – נעשו בהסתר, ובזכות כך לעיתים צלחו. הסכם אוסלו והסכם השלום עם מצרים צלחו מסיבה זו, כיוון שהנושא המדיני טעון מאוד וקשה לצאת איתו לאוויר כל עוד שהעניינים אינם סגורים, ובעניין צבאי ההפתעה היא חלק מהסיפור". "אין סיבה שישראל תודיע על כוונותיה מראש, ודי בכך שמנפנפים בנושא זה בציבור, לך תדע כמה זה מזיק", הסביר ארד.

הבר: "המבקרים את השלום עם מצרים - אידיוטים"

השניים התייחסו גם לאירועי "האביב הערבי" הנמשכים בסוריה, וכן להשלכותיו במצרים. "כל המדינות איתן עשינו שלום – באומץ ובשכל – מתנדנדות ונתונים לסדקים", אמר ארד. "אירועים שאין לנו שליטה עליהם – מזעזעים המצב. המסקנה היא להכניס למשוואה כמה שיותר 'בולמי זעזועים' , להכין עצמנו למצב אחד אבל לא להמר על הצלחתו".

הבר תקף את המלינים על עצם חתימת הסכם השלום עם מצרים, וכינה אותם "אידיוטים". בדבריו, הדגיש כי "גם אם חלילה גבול מצרים ייהפוך להיות קצת עוין משהיה – עדיין, בשנים האלה היו לישראל 23 קורבנות בגבול הזה, שזה פחות מאחד בשנה. אני מכבד כל חלל, אבל זה בערך מה שקורה אצלנו בשבועיים-שלושה בתאונות הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully