וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על דיסקין: "פועל ממניעים אישיים"

טל שלו

28.4.2012 / 14:19

ביום שאחרי פרסום דבריו החריפים של ראש השב"כ, שפיקפק ביכולתם של נתניהו וברק להוביל את ישראל לעימות, השרים לבנת, שלום, נוקד וכץ יוצאים נגדו. "הסגנון גס ולא ראוי"

"ברור לכל שעיתוי וסגנון דבריו של דיסקין נובעים ממניעים אישיים ולא ענייניים" – כך אמר היום (שבת) שר התחבורה, ישראל כץ, בתגובה לדבריו של ראש השב"כ לשעבר, לפיהם הוא לא מאמין ביכולתם של ראש הממשלה נתניהו או שר הביטחון ברק להוביל מלחמה בעניין האירני, או בעניין אחר. כץ אמר היום כי דבריו של דיסקין "נאמרו בסגנון גס ולא ראוי. אם אלה דעותיו, היה עליו לומר אותם בפורומים המתאימים, עוד בעת כהונתו. דבריו מחזקים את הצורך בחוק הצינון על בכירים לשעבר במערכת הביטחון". השר לא היה היחידי לתקוף את דיסקין, שזכה לביקורת רחבה מכמה גורמים בכירים בממשלה.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה עם זאת כי דיסקין אכן אמר את הדברים בפורומים הרלבנטיים, אך הסכימה כי העיתוי והסגנון היו לא ראויים, והעלו חשש לאינטרס העומד מאחוריהם. "דבריו של דיסקין אינם חדשים, ונאמרו כבר בפורומים המתאימים בהם מתקיימים דיונים ענייניים בביטחונה של ישראל. העיתוי והסגנון שבחר דיסקין לתקוף את ראש הממשלה מעלים חשש כי הוא מונע היום משיקולים זרים ולא ענייניים ובאופן שלא הולם את מעמדו ותפקידו לשעבר. מצער שהוא מתנער מהאחריות שחלה עליו גם לאחר שסיים את תפקידו. התקפתו על ראש הממשלה עלולה להסב נזק למדינת ישראל בקרב דורשי רעתה בזירה הבינלאומית".

גם המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, תקף את דיסקין. שלום אמר כי "אין מקום להתבטאויות מסוג זה. אני סומך על ברק ונתניהו שהם מנהלים את העניין בצורה ראויה, אך חשוב גם לזכור שההחלטות מתקבלות בפורום רחב יותר. אין ספק שישראל לא יכולה לחיות עם פצצה גרעינית. המחלוקת היא על לוחות זמנים. אני מאמין גדול בסנקציות", אמר השר שלום, "ויש להחריבן ולהחריפן". שרת החקלאות אורית נוקד אמרה כי ?מדובר בדברים חסרי אחריות. מצער ששיתוף הפעולה ההדוק בין נתניהו לשר הביטחון גורם לתסכול אצל מספר אנשים. השר ברק פעל ופועל למען בטחון ישראל במשך שנים רבות בכל התפקידים ובכל החזיתות?.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בפגישה עם נציגי וועד הרכבת גילה אדרעי ועופר עיניי,פברואר 2012. דרור עינב
תוקף את ראש השב"כ. השר ישראל כץ/דרור עינב

במהלך כנס בכפר סבא תקף ראש השב"כ לשעבר בחריפות את נתניהו וברק. "ראיתי אותם מקרוב. שניהם, זה מקיסריה וזה ממגדלי אקירוב, מייצרים מצג שווא לציבור בסוגיית אירן. הם יוצרים כביכול תחושה שאם ישראל לא תפעל תהיה לאירן פצצה גרעינית, אף שלדעת מומחים תקיפה של אירן תאיץ את התחמשותה בנשק גרעיני".

"עשרות יהודים מוכנים לירות על יהודים"

דיסקין התייחס בדבריו גם לתהליך המדיני, וציין כי לממשלה אין כל עניין לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים. לדבריו, ראש הממשלה יודע כי הקואליציה תתפרק אם יעשה צעד קטן לקראת הפלסטינים. "אם לא נתעשת, אבו מאזן יפרוש בתוך שנה-שנתיים וכל תחליף יהיה גרוע יותר", אמר דיסקין. ראש השב"כ לשעבר ציין גם כי אם לא יהיה הסדר מדיני, התפרצות "בוא תבוא". לטענתו, אין אפשרות להגיע להסכם על סיום הסכסוך עם הפלסטינים, אך אפשר להגיע להסדר "שיהיה טוב לנו ולהם".

במהלך הכנס, התייחס דיסקין גם לרצח רבין, וזהיר כי התופעה של רצח ראש ממשלה יכולה לחזור על עצמה. "יש עשרות יהודים המוכנים להשתמש בנשק חם נגד יהודים", אמר דיסקין. "כל קנאות מזיקה, אך הקנאות בימין אלימה מן הקנאות שבשמאל".

לקריאה נוספת:
דיסקין נגד נתניהו וברק: "לא מאמין ביכולתם"
ראש השב"כ לשעבר: "יכולות הסייבר טרור השתפרו"
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully