וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ לשעבר: "יכולות הסייבר טרור השתפרו"

21.2.2012 / 18:30

בהתבטאות ראשונה מאז סיים את תפקידו כראש השב"כ, התייחס יובל דיסקין לטרור ברשת ולהאקרים שמאחוריו. "לא מודעים לתוצאות החמורות להן מסוגל לגרום הסייבר טרור"

בהתבטאות ראשונה מאז סיים את תפקידו כראש שירות הביטחון הכללי, התייחס היום (שלישי) יובל דיסקין לאיום הטרור הקיברנטי ("סייבר טרור") על ישראל. בכנס הכלכלי השנתי של חברת "לנדמרק ונצ'ורס", אמר דיסקין כי "אנו חיים בעולם מאתגר, בו מאות מיליוני מחשבים מחוברים לרשת האינטרנט ולצידם מאות מיליוני טלפונים סלולרים חכמים, מה שמונע גבול ברור בין המגזר הפרטי והעסקי וגורם לכך שהרבה מידע עסקי, לצד מידע פרטי, מסתובב לו ברשת ללא הגנה ראויה".

דיסקין התייחס גם לסלחנות, לדבריו, כלפי ההאקרים והזכיר כי "זהו טרור לכל דבר ואין להקל ראש בכך". בכדי להמחיש את התמקצעות שעבר הטרור העולמי, הפנה ראש השב"כ לשעבר שאלה רטורית אל הקהל: "מה הייתם אומרים אם היו שואלים אתכם לפני 11 שנה, האם טרוריסטים יכולים לירות טיל על בניין הפנטגון ולהפיל את מגדלי התאומים? ובכן, כנראה שלא הייתם מאמינים שזה אפשרי. באותה המידה אנשים לא מודעים שדרך טרור הסייבר ניתן לנתק ערים שלמות מחשמל, לגרום לתקלות חמורות במפעלים כימיים ועוד שלל תרחישים שאיני רוצה לפרט כדי לא לתת להאקרים רעיונות". דיסקין הוסיף כי "מה שברור הוא שבעולם בו כל מכונית מבוססת מחשב, שלא לדבר על מטוסים, ספינות ומפעלים רגישים – עולם כזה הוא כר פורה לפעילות טרור מסוג זה".

במהלך נאומו הזהיר דיסקין כי המגזר העסקי טרם נערך כראוי להגנות מפני התקפות סייבר, בניגוד למערכות הביטחוניות שמשקיעות לא מעט בהגנה נגד מתקפות מסוג זה. "המערכות האזרחיות אינן עושות זאת באותה המידה. אנו, בישראל, התברכנו בכשרונות בתחום זה, כך שאני מאמין שכשרונות אלה יגיעו גם למגזר העסקי", הדגיש דיסקין.

ראש השב"כ לשעבר אמר כי "חשוב להדגיש, לא כל ההאקרים הם האקרים רעים. צריך לדעת לזהות את 'הטובים' ולנצל את כשרונם על מנת להגן על המערכות שלנו מפני אותם טרוריסטים". לדברי דיסקין, הפערים ניתנים לצמצום על ידי מערכות מתקדמות שתוכלנה לזהות מתקפות שכאלה ולמנוע את הנזק מבעוד מועד. "אני מאמין כי בעתיד הסיכון יפחת, ככל שתתחדד ההבנה על ממדי הסכנה. כל מה שצריך זה להשקיע בנושא זה ולהפנים עד כמה זה יכול להיות מסוכן", הסביר דיסקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully