וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי סרדינים נמצאו מתים - הרוחצים בכנרת ברחו

קובי דוד

1.6.2012 / 13:07

במנהלת הכנרת מרגיעים כי לא מדובר בהרעלה אלא בתופעה טבעית, אך לבעלי החופים זה לא משנה: הרוחצים נרתעים מלהיכנס למים בעקבות אלפי הדגים המתים שצפים לאורך רצועת החוף

מאות הרוחצים שהגיעו היום (שישי) לחופי צפון הכנרת גילו מחזה מטריד: אלפי דגי סרדין מתים צפו על פני המים לאורך רצועת החוף, מה שהרתיע את המבלים מלטבול במי האגם. "הריח החריף של הסרדינים המתים על קו החוף הבריח את כל המתרחצים. הפרנסה שלנו נפגעת כי אף אחד לא רוצה להיכנס למים כשלצדו צפים דגים מתים עם ריח של סירחון", אמרו בצער מפעילי החופים בצפון מערב הכינרת, בעקבות נטישת הרוחצים את החופים.

אלפי דגי סרדינים נראו צפים מתים לאורך צפון מערב הכנרת. לקובי דוד, ספק 500
"הריח הבריח את כל המתרחצים"/ספק 500, לקובי דוד

את ההסבר לתופעה העניק פרופ' משה גופן, שהסביר לוואלה! חדשות כי "אתמול נשבו רוחות מערביות חזקות שגרמו לגלים פנימיים". גופן, מומחה לחקר אגם הכנרת אמר כי "הגלים העלו מים מהשכבה התחתונה, וכתוצאה מכך לסרדינים היה חסר חמצן, ובשילוב הרעלים באגם – הם מתו". עוד הוסיף כי "אם היה מדובר בזנים נוספים של דגים שמתו, עלול היה להיווצר חשד להרעלה מכוונת, אולם כפי שזה נראה – לא מדובר בהרעלה אלא בתופעת טבע המתחרשת לעתים רחוקות".

במנהלת הכנרת החלו לטפל בבעיה וצוות פקחים מיוחד נשלח לרצועת החוף כדי לנקות את אלפי הסרדינים המתים מקו החוף. "אנו עושים כל שביכולתנו כדי לפתור את הבעיה". ציין יו"ר מנהלת הכנרת, פנחס גירן. "תוך זמן קצר נוכל לנקות את רצועת החוף כדי שהפעילות תחזור לשגרה".

אלפי דגי סרדינים נראו צפים מתים לאורך צפון מערב הכנרת. לקובי דוד, ספק 500
"תוך זמן קצר נוכל לנקות את רצועת החוף כדי שהפעילות תחזור לשגרה"/ספק 500, לקובי דוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully