וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שירי 'רחוב סומסום' שימשו לעינויים בגואנטנמו"

תחקיר רשת "אל-ג'זירה" מגלה כי בניסיון "לשבור" עצורי טרור איסלמי בבסיס האמריקאי בקובה, הושמעו להם באזניות שירים מתוכנית הילדים בעוצמה מחרישה. יוצר השירים: "מזועזע"

כבר ב-2008, צפו ועלו דיווחים על שימוש במוזיקה כאמצעי עינויים ששימש בחקירה של פעילי טרור איסלמי המוחזקים בבסיס גואנטנמו של צבא ארצות הברית בקובה. אז, הוזכר בין היתר השיר "אנטר סנדמן" של להקת מטאליקה כאמצעי חקירה מוביל. כעת חושף תחקיר של רשת "אל-ג'זירה", כי במסגרת העינויים שימשו גם מוטיבים מוזיקליים "רכים" יותר - ובהם, בין היתר, שירים מתוכנית הילדים הקלאסית "רחוב סומסום", המשודרת ברצף בערוץ הטלוויזיה הציבורי בארה"ב מאז 1969.

לפי הכתבה הנרחבת, שעסקה בעוד מגוון היבטים של שיטות החקירה האמריקאיות בבסיס הידוע לשמצה, אזניות הוצמדו לאוזניהם של הנחקרים, והושמעו בהן שירים מתוכנית הילדים בעוצמה מחרישת אזניים במשך שעות ארוכות, ולעתים אף במשך ימים.

"שירי מלחמה": צפו בתחקיר "אל-ג'ז'ירה"

תחקירני הרשת הקטארית אף פנו לכריסטופר סרף, המלחין עטור הפרסים שחיבר את המוזיקה לתוכנית - שהוכה בהלם למשמע השימוש שנעשה בה. "התגובה הראשונה שלי הייתה חוסר אמון מוחלט", אמר. כמובן, ממש לא אהבתי את הרעיון שמסתייעים בי כדי 'לשבור' נחקרים, ועוד יותר נחרדתי לגלות שהם ממש משתמשים במוזיקה בגואנטנמו ב'חקירות עומק' ארוכות, בהן גורמים סבל לעצורים כדי שידברו"

אגב, על פי דיווח ה"האפינגטון פוסט", זו גם לא הפעם הראשונה ששישי "רחוב סומסום" משמשים כדי לשבור נחקרים. כבר ב-2003 דיווח ה-BBC ששירי התוכנית שימשו באופן דומה בחקירת שבויים בידי צבא ארה"ב במהלך המלחמה בעירק.

גואנטנמו - לקריאה נוספת:
משפט 9/11 נפתח: הנאשמים סירבו לענות - והתפללו
בשנה שעברה: ויקיליקס חשפה מסמכים מגואנטנמו
דלת מסתובבת: מגואנטנמו חוזרים לטרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully