וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ בסביון: "הונאה של 25 מיליון; החשוד אוים"

31.5.2012 / 12:29

מעצרו של ערן מזרחי, החשוד כי הונה משקיעים במיליוני שקלים, הוארך בשבוע. פרקליטו: "איימו עליו ולכן הוא העדיף לישון מחוץ לביתו". אביו שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) בשבוע את מעצרו של ערן מזרחי, החשוד שמעל בכספי לקוחותיו בחברת השקעות פרטית שהקים. סנגורו מנחם רובינשטיין אמר בדיון כי "הוא לא ברח. באו כל מיני אנשים ואיימו עליו ועל אשתו. לכן הוא העדיף לישון כמה ימים מחוץ לביתו". מנגד, אמר בדיון נציג המשטרה כי מדובר בהונאה בהיקפים של כ-25 מיליון שקלים "ואף יותר". עוד נמסר כי החקירה בראשיתה. השופט קבע קבע כי מדובר בתיק סבוך וכי יש מספיק ראיות פליליות מספיקות בשלב זה, והאריך את המעצר. כעת עומד מספר המתלוננים כלפי מזרחי על 40 בני אדם.

אביו של מזרחי, יוסף, שנעצר אף הוא אתמול לאחר שבנו הסגיר את עצמו, ישוחרר בהסכמת הצדדים לעמצר בית בתנאים מגבילים עד ליום ב'. ככל הנראה בהסכמת המשטרה. כמו כן, נאסר עליו ליצור קשר עם כל המעורבים. לטענת הפרקליט אף הוא נסחט על ידי גורמי עולם תחתון. "מרשי נסחט עד טיפת דמו האחרונה על ידי גורמים פליליים, שחבר אליהם אחד הנושים", אמר בדיון רובינשטיין.

פקד לירן וקסברגר, קצין החקירות במפלג ההונאה אמר בתום הדיון כי "מדובר בפרשייה של מרמה בנסיבות מחמירות ביותר לכאורה. על פי החשד ניהל החשוד במשך שנים משרד לייעוץ השקעות כאשר הוא מגייס עשרות מיליוני שקלים מעשרות לקוחות, כאשר הוא מתחייב בפניהם להשיקע את כספם בשוק המט"ח ומבטיח תשואות גבוהות משמעותית ביחס לשוק". לדבריו, "כל העת הציג בפניהם מצגי שווא תוך שימוש במסמכים רשמיים עם נתונים כוזבים לפיהם השקעותיהם נושאות רווח וכי ברשותם יתרת חשבון משמעותית. בפועל, על פי החשד, החשוד הפסיד כספים רבים של לקוחותיו וחלק ניכר מהכספים כלל לא הושקעו אלא הועברו מיד של לקוח ליד של לקוח אחר על מנת לעמוד בדרישות של לקוחות כדי למשוך חלק מהקרן או הרווחים. על פי החשד, בחלק מהכספים עשה החשוד שימוש לצרכיו הפרטיים, לרבות רכישת נכנסי נדלן יקרי ערך וכלי רכב. ככל הידוע למשטרה צפויים להגיע מתלוננים נוספים".

הארכת מעצר לחשוד בעוקץ מסביון. דרור עינב
החשוד בעוקץ בהארכת מעצרו, היום/דרור עינב

ערן מזרחי, מנהל בית השקעות מסביון, חשוד בהלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בנסיבות מחמירות. על פי החשד, הבטיח מזרחי למשקיעים להשיג תשואות של לכל הפחות 1%-1.5% מכספם, וכי הוא ערב אישית לכסף. בנוסף, הוא שלח ללקוחותיו דרך קבע דו"חות תקופתיים, בהם פירט את התשואות שהשיג עבורם כביכול. שני המתלוננים נגדו טוענים כי החל מנובמבר 2011, הם פנו למזרחי בבקשות למשוך את כספם, אך בפועל המשיכות הללו לא בוצעו. לטענתם, מזרחי התחמק מבקשות אלה בטענות שונות, וניסה "למשוך זמן", עד לחודש מרץ השנה, אז "נותק עמו הקשר לחלוטין והוא למעשה נעלם מעל פני האדמה". לדבריהם, שיחות עם בני משפחתו העלו כי הוא הונה בסכומים גבוהים אף אותם, עד שנמלט מאימת נושיו. לטענתם חייב מזרחי לכל אחד מהם מעל מיליון שקלים.

אתמול הסגיר את עצמו מזרחי למשטרה ונלקח לחקירה. במקביל, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למינוי כונס נכסים למזרחי, על ידי שניים מלקוחותיו שהתלוננו נגדו, ובקשה למתן צו לעיכוב יציאתו מהארץ. בבקשה מגוללים המבקשים "פרשת מרמה מסמרת שיער, המזכירה את מעלליו של הנוכל הבינלאומי ברנרד מיידוף". בבקשה נכתב כי "המבקשים הבינו כי נפלו קורבן למעשה עוקץ ומרמה, וכי המשיב נמלט כשבידיו למעלה ממיליון שקלים מכספיהם, המהווים את מרבית נכסיהם עלי אדמות, והותירם במצוקה קשה ובחוסר כל". היקף העבירות המיוחסות לו הלך והתרחב מאז תחילת החקירה, עם זרימת תלונות נוספות נגדו לפתח המשטרה. עוד עלה מחקירת המשטרה כי רוב קורבנותיו של האחראי לכאורה ל"עוקץ" היו לקוחות שהכיר באופן אישי. בנוסף, אתמול נעצר ונחקר גם אביו של מזרחי.

לקריאה נוספת
מקורב לחשוד בעוקץ: "הוא ירד למחתרת כי חשש לחייו"
אתמול: בעל בית ההשקעות החשוד בעוקץ מיליונים הסגיר עצמו למשטרה
העוקץ בסביון: כך זה עבד

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully