וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לחשוד בעוקץ: "הוא ירד למחתרת כי חשש לחייו"

30.5.2012 / 14:14

עו"ד אביב כרמי, שייצג בעבר את ערן מזרחי בהליכים אזרחיים, הסביר כי הוא נלחץ מהדרישות הרבות להחזרת הכספים וירד למחתרת. "כשהבין שהוא דרוש לחקירה הוא התייצב מיוזמתו"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי)

"ערן מזרחי מעולם לא התכוון לברוח, הוא עשה זאת כי חשש לחייו" - כך אמר בצהריים (רביעי) עורך הדין אביב כרמי, שייצג בעבר את מזרחי בהליכים אזרחיים. מזרחי, מנהל בית ההשקעות מסביון החשוד שנמלט עם כספי משקיעים בניירות ערך, הסגיר עצמו הבוקר לידי המשטרה, ונלקח לחקירה. גם אביו ואשתו נחקרו בפרשה, אולם שוחררו מוקדם יותר היום.

ערן מזרחי. שלומי גבאי
ערן מזרחי בפתח ביתו בסביון, היום/שלומי גבאי

"הוא התחייב בחודשים האחרונים להחזיר כספים להרבה מאוד אנשים עד חודש מאי", סיפר עורך הדין כרמי לוואלה! חדשות. "בשלב מסוים, הוא הבין שהוא לא יכול והופעל עליו לחץ גדול. השמועה עברה מפה לאוזן, אנשים התחילו להגיע לביתו, ביניהם נושים מהשוק האפור, והוא חשש לשלומו. לכן הוא ירד למחתרת. לא הייתה לו שום כוונה לברוח, וכשהוא הבין שהוא דרוש לחקירה הוא התייצב מיוזמתו במשרדי מפלג ההונאה".

עו"ד כרמי, ייצג את מזרחי לפני כשלושה חודשים במספר הליכים אזרחיים שהתנהלו נגדו, אך כעת כבר אינו מייצג אותו, ציין: "למיטב ידיעתי, במרוצת הזמן הוא החזיר כספים רבים למשקיעים, שחלקם הגדול קיבל את סכומי הקרן או סכומים קרובים לכך".

מזרחי הגיע הבוקר למשרדי מפלג ההונאה בתל אביב, ונלקח לחקירה. מאוחר יותר, הביאו אותו חוקרי המשטרה לביתו כשהוא אזוק בידיו וברגליו, במטרה לבצע פשיטה על הבית, בחיפוש אחר מסמכים או ראיות אחרות שיוכלו לסייע לחקירה. הוא הוכנס לבית כשהוא מלווה בשלושה בלשים ומכסה את ראשו. מחוץ לבית חיכה לו אדם אשר טוען כי מזרחי הונה גם אותו. עד לשעות הצהריים, הצטברו נגד מזרחי כבר כ-30 תלונות.

"פרשה המזכירה את מעלליו של מיידוף"

במקביל, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למינוי כונס נכסים למזרחי, על ידי שניים מלקוחותיו, ובקשה למתן צו לעיכוב יציאתו מהארץ. בבקשה מגוללים המבקשים "פרשת מרמה מסמרת שיער, המזכירה את מעלליו של הנוכל הבינלאומי ברנרד מיידוף". על פי הבקשה, מזרחי טען כי יש ביכולתו להשיג למשקיעים תשואה מוערכת של לכל הפחות 1%-1.5% מכספם. הוא הבטיח להם עוד כי הוא ערב אישית לכספם.

המבקשים טוענים כי השקיעו סכומי עתק בחברה, הכוללים את כל חסכונותיהם, אותם העבירו, לפי הנחייתו, לחשבון נאמנות מיוחד שפתח עבורם בבנק הפועלים. מחשבון זה, אמורים היו הכספים להיות מושקעים באמצעות בנק בשוויץ. מזרחי שלח ללקוחותיו דרך קבע דו"חות תקופתיים, בהם פירט את התשואות שהשיג עבורם כביכול.

שני המבקשים טוענים כי החל מנובמבר 2011, הם פנו למזרחי בבקשות למשוך את כספם, אך בפועל המשיכות הללו לא בוצעו. לטענתם, מזרחי התחמק מבקשות אלה בטענות שונות, וניסה "למשוך זמן", עד לחודש מרץ השנה, אז "נותק עמו הקשר לחלוטין והוא למעשה נעלם מעל פני האדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully