וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נגד דברי ברק: הוא לא מבין את הסכסוך

טל שלו

30.5.2012 / 20:02

המשנה לראש הממשלה תקף את דבריו של שר הביטחון ברק שקרא לשקול מהלכים חד צדדיים מול הפלסטינים, אם יימשך הקיפאון המדיני. "הסכסוך לא מתחיל ומסתיים בקווי 67'", אמר

השר לעניינים אסטרטגיים והמשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון, תקף היום (רביעי) בחריפות את התבטאותו של שר הביטחון אהוד ברק, לפיה אם יימשך הקיפאון המדיני, על ישראל לשקול מהלכים חד צדדיים אל מול הפלסטינים. "מי שחושב שהסכסוך התחיל והסתיים בקווי 67' פשוט לא מבין את הסכסוך ולא יוכל להסביר למה אבו מאזן סירב להצעת אולמרט אחרי אנאפוליס", הבהיר יעלון בנאומו בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. "האמירות לגבי מהלכים חד צדדיים עושות חורים עמוקים בקיר הברזל. מי שרוצה להביא את אבו מאזן לשולחן המשא ומתן, אסור לו להעלות רעיונות כאלה", אמר.

"לא מדובר בעניין טריטוריאלי, היציבות לא תגיע על ידי נסיגות וויתורים ישראליים", המשיך יעלון. "ראש הממשלה הבהיר את המדיניות, באומרו כי איננו רוצים לשלוט בהם, אבל בעצם הפלסטינים נהנים מעצמאות פוליטית - לא אחת אפילו שתי ישויות פוליטיות לבחירתם. זו שעוינת, צריך להרתיע אותה ואנחנו מצליחים להרתיע את החמאס בעזה די בהצלחה. ביהודה ושומרון אנחנו אומרים כל הזמן לרשות ולאבו מאזן שאנחנו מוכנים למשא ומתן מיד בלי תנאים מוקדמים, אבל לא ידחקו אותנו לדון על טריטוריה מבלי לדון על הנושאים האחרים".
במקביל, תקף גם שר החינוך, גדעון סער, את התבטאותו של ברק, והדגיש כי היא אינה מייצגת את עמדת הממשלה או את עמדת הקואליציה. "תמוה כיצד יש אנשים שמוכנים להשתעשע ברעיון מסוכן זה אחרי הכישלון המוחלט של ההתנתקות החד צדדית מחבל עזה", אמר.

יעלון הוסיף כי ?במקום שטחים תמורת שלום קיבלנו שטחים תמורת טרור, ובעזה ההתנתקות הביאה את הרקטות. לכן שוב לדבר על מהלך חד צדדי שלנו, זה תמריץ שלילי לאבו מאזן לבוא לשולחן?, אמר יעלון. ?זו טעות תפיסתית. זה הניסיון שלנו גם בצפון ובדרום, אז להעלות את הרעיון הזה שוב? אני לא מצליח להבין מאיפה הרעיון הזה בא, והוא צריך לרדת מהר מהשיח הציבורי. אנחנו צריכים לדבר על דרך ולא על פיתרון. ניתן לחיות עם המצב הנוכחי הזה עד שיבין מישהו שם שאין ברירה, צריך לדבר אחרת עם היהודים. אנחנו לא שם. האמירות לגבי מהלכים חד צדדים עושות חורים עמוקים בקיר ברזל שאנחנו בונים. דווקא כשאנחנו נסוגים אנו מראים חולשה ומראים שניתן לקפל אותנו, ואז הטרור גובר?.

ידלין: "הפלסטינים לא מסוגלים להגיע לשלום"

דבריו של ברק נאמרו הבוקר בנאומו בכנס המכון בתל אביב. "אי עשייה היא לא אפשרות", אמר ברק, "ניסיון להשיג הסדר כולל הוא חשוב מאוד ולהגיע לסיום הסכסוך, אבל לא בטוח שזה אפשרי. אם יתברר שזה לא אפשרי, צריך לחשוב על הסדר ביניים או אפילו על פעולה חד צדדית". הוא הוסיף כי "יש הסכמה על הקווים בקרב רוב גדול ושקט במדינה, ולפי דעתי גם בממשלה, על שתי מדינות לשני עמים עם סימון גבול פנימי בארץ ישראל".

גם ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, קרא להנהגה הישראלית לשקול מהלכים חד צדדיים בתגובה לקיפאון המדיני מול הפלסטינים. "עלינו לעצב בעצמנו את גבולות ישראל על מנת לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית. הפלסטינים לא מסוגלים להגיע לשלום", אמר ידלין בנאומו בכנס והוסיף כי הגיע הזמן ליישום פרדיגמה אחרת, של התנתקות חד צדדית לגבולות שישראל תקבע בעצמה, מבלי להיתלות ב"מוטיבציה פלסטינית".

תנועת "עתיד כחול לבן", בראשותם של ראש השב"כ לשעבר עמי איילון ועו"ד גלעד שר, בירכה אף היא על דבריו של ברק. "פעולה או מהלך ישראלי עצמאי שיתבצע בצורה מושכלת, אחראית ומתוכננת היא הפעולה החשובה ביותר ליצירת מציאות של שתי מדינות לשני עמים והערובה היחידה להבטחת הצביון היהודי-דמוקרטי של מדינת ישראל לדורות", נמסר מהתנועה. "אנו ציפייה ששר הביטחון לא יסתפק בדיבורים בלבד ואכן יוביל מהלך שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully