וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מוציא מקברן 100 גופות מחבלים שיועברו לרשות

23.5.2012 / 15:45

האתר לקבורת מחבלים בצפון בקעת הירדן הוכרז כשטח צבאי סגור. לפני כשבועיים התחייב ראש הממשלה בפני יו"ר הרשות הפלסטינית למסור כמאה גופות מחבלים כמחווה של רצון טוב

הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ הגיע היום (רביעי) לאתר קבורת מחבלים בצפון בקעת הירדן כדי לבחון את היערכות חיילי הרבנות הצבאית במבצע הוצאת הקברים, העברתם לארונות עץ ומסירתם מאוחר יותר לידי הרשות הפלסטינית.

האזור הוכרז כשטח צבאי סגור בצו אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, האוסר על כניסת אזרחים לאזור. כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התחייב לפני כשבועיים בפני יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, למסור כמאה גופות מחבלים הקבורים בישראל כמחווה של רצון טוב.

גורם צבאי מסר כי "הפעולה להוצאות הגופות נמצאת בשלב הראשוני. לא ברור כמה זמן זה ייקח. הנושא מבוצע בשיא הרגישות תוך בירור הפרטים המזהים של כל גופה. בשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב על התקדמות הוצאת הקברים. ייתכן כי הפעולות יימשכו עד יום שישי".

בנוסף לרב הצבאי הראשי, נמצא שם גם ראש ענף זיהוי וקבורה ברבנות הצבאית, סא"ל ישי איתן, וכ-70 חיילים ומפקדים המסתייעים בכלים הנדסיים.

מתאם הפעולות בשטחים האלוף איתן דנגוט נפגש לפני מספר שעות עם בכיר ברשות הפלסטינית ועדכן אותו כי מבצע הוצאת קברי המחבלים הפלסטינים ייימשך מספר ימים. האלוף דנגוט מסר לבכיר הפלסטיני כי צה"ל יקיים תיאום מלא לאורך כל התהליך כולל שמות הפלסטינים והעברת ארונות הקבורה.

מחווה לאבו מאזן: מאה גופות מחבלים יושבו לפלסטינים

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully