וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב ילדים חרדי הורשע בעבירות מין - וממשיך להופיע

יהושע בריינר

29.5.2012 / 20:20

דוד ברוקנר, כוכב בעולם החרדי בעבר, הורשע בביצוע מעשים מגונים בילד, אך הדבר לא מנע ממנו להשתתף בהופעה בפני ילדים באפרת. עורך דינו: "אין כל מניעה חוקית שיופיע"

זמן קצר לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בילד, הופיע החקיין החרדי, דוד ברוקנר, שוב בפני ילדים. לפני שלושה שבועות נידון ברוקנר, שהיה בעברו כוכב ילדים בעולם החרדי וכונה "דוד החקיין", לשבעה חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי אחרי שהורשע בביצוע ארבע עבירות של מעשים מגונים בילד בן 13 תמורת קלטת שלו. ברוקנר, שנחשב ל"יובל המבולבל" של העולם החרדי, הפך בעיני רבים למוקצה בעקבות הפרשה אשר הסעירה את הציבור הדתי.

בשבוע שעבר הופתעו הורים מההתנחלות אפרת שבגוש עציון לגלות כי בית חב"ד המקומי מזמין את הילדים להשתתף באירוע מיוחד לכבוד חג השבועות בהשתתפותו של הבדרן המורשע. לוואלה! חדשות נודע כי במודעה שפורסמה נכתב כי "כל הילדים מוזמנים למסיבה לכבוד חג השבועות", שם יזכו לראות מופע של "דוד החקיין". מלבד זאת, נכתב כי יזכו הילדים גם ב"שקית שתיה וספרון קודש".

הורים רבים נזעקו כשראו מי צפוי להופיע בפני ילדיהם, אך בסופו של דבר הופיע ברוקנר בפני ילדי אפרת. לפני כן קראו רבים באפרת להורים שלא לשלוח את ילדיהם למופע. "מדובר בעבריין מין שהורשע במעשים מגונים כלפי ילדים, איך הוא עדיין מופיע לפניהם?", שאל אחד ההורים. הרב ברוך אפרתי המשמש כרב קהילתי ביישוב אף הזהיר את התושבים ובדברים שפירסם כתב כי הוא "ממליץ להורים לחשוב היטב אם לשלוח הפעם את ילדיהם להופעה הזו".

"אין שום הצדקה שאדם כזה יופיע מול ילדים"

בבית חב"ד אמרו כי ברוקנר טוען כי לא היה לו משפט צדק וכי הוא ממשיך להופיע בפני ילדים מבלי שהוטלו עליו מגבלות כלשהן. כאמור, בסופו של דבר האירוע התקיים, אולם לדברי תושבים באפרת לא הגיעו אליו רבים בעקבות הופעתו של ברוקנר.

הרב ניסן נחשון, יוזם האירוע בבית חב"ד, סירב להגיב לדברים. עו"ד דוד הלוי המייצג את ברוקנר אמר בתגובה כי מותר ללקוחו להמשיך ולהופיע. "אין כל מניעה חוקית או משפטית האוסרת על מרשי להופיע", אמר הלוי, "האירוע כולו היה פומבי וגלוי לעיני כל. יש לזכור כי עניינו של מרשי טרם הוכרע סופית בערכאת ערעור ועל כן טרם נקבעה אשמתו באופן סופי".

רבה הראשי של אפרת, שלמה ריסקין, שמע על פרטי האירוע לראשונה לאחר פניית וואלה! חדשות והגיב בחומרה. "אינני רואה שום הצדקה שאדם כזה יופיע מול ילדים", אמר ריסקין בתגובה, "לו ידעתי כי אדם שהורשע עומד להופיע בפני הילדים הייתי אוסר על כך בפומבי וסוגר את המופע. אברר את הדברים ואבהיר שהדבר לא יכול לקרות שוב".

עוד בנושא
הבדרן החרדי שביצע מעשים מגונים בילד נשלח למאסר
בדרן חרדי מואשם שהפשיט ונישק קטין

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully