וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: האשמת בכירי צה"ל - "פרובוקציה טורקית"

טל שלו

29.5.2012 / 18:51

בפגישתו עם נשיא גרמניה, יואכים גאוק, התייחס ליברמן לכתבי האישום שהוגשו נגד קציני צה"ל בעקבות המשט הטורקי לעזה, וקרא למדינות אירופה למנוע את "ההשתוללות של טורקיה"

"פרובוקציה טורקית", כך כינה היום (שלישי) שר החוץ אביגדור ליברמן את הגשת כתבי האישום שהוגשו אתמול נגד קצינים בכירים בצה"ל שלקחו חלק בהשתלטות על משט המרמרה, במהלך פגישה שערך בירושלים עם נשיא גרמניה המבקר בישראל, יואכים גאוק. בתוך כך התייחס ליברמן להשפעתה של גרמניה בקרב מדינות אירופה והביע את תקוותו כי הללו לא ישתפו פעולה עם "ההשתוללות" של טורקיה אלא ילחצו עליה "לחזור לתלם".

"בכל השנים האחרונות, עוד מאז ההשתלחות הבוטה של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בנשיא פרס בדאבוס בשנת 2009, ישראל נוהגת באיפוק מקסימלי כלפי הפרובוקציות הטורקיות", אמר ליברמן לגאוק, יממה לאחר הגשת כתבי האישום נגד הבכירים הישראליים בעקבות מעורבותם באירועי המשט הטורקי לרצועת עזה לפני שנתיים. "עם זאת, איפוק אינו אומר שישראל תאפשר להלך אימים על קציניה וחייליה הפועלים לפי אמות המוסר הגבוהות ביותר, בצידוק מלא ולפי החוק הבינלאומי, כפי שקבע גם דו"ח ועדת החקירה הבינלאומי של השופט פאלמר בנושא פעולתם של חיילי צה"ל מול ספינת הטרוריסטים ה'מאוויי מרמרה'".

יואכים גאוק, נשיא גרמניה. רויטרס
"יחסים טובים עם פירות אמיתיים בשטח". יואכים גאוק/רויטרס

כמו כן הוסיף ליברמן כי ישראל מקווה שמדינות אירופה "לא ישתפו פעולה עם הפרובוקציה הטורקית של כתבי האישום המופרכים נגד רמטכ"ל צה"ל לשעבר והקצינים הבכירים", וכי היא מקווה שהן "יחזירו את טורקיה לתלם וימנעו השתוללות של מדינה חברה בנאט"ו, שאיבדה כיוון ונוהגת בניגוד לכל הכללים הבינלאומיים המקובלים".

לצד זאת, בפגישה שוחחו גאוק וליברמן על יחסי ישראל גרמניה, וליברמן הדגיש כי "ליחסים הטובים בין המדינות יש גם פירות אמיתיים בשטח". בהקשר זה ציין שר החוץ את פרויקט חילופי הנוער בין המדינות, שסבב ראשון שלו שהסתיים בשבוע שעבר הוכתר כהצלחה. בפגישה שוחחו הנשיא גאוק והשר ליברמן גם על יחסי ישראל והפלסטינים ועל התהפוכות במזרח התיכון, בדגש על המהומות בסוריה והבחירות במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully