וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גרמניה הטרי מגיע לישראל: "ביקור קרוב ללבי"

טל שלו

28.5.2012 / 11:51

יואכים גאוק נכנס לתפקיד לפני חודשיים ויקיים בישראל את ביקורו הרשמי הראשון כנשיא מחוץ לארצו. בתוכנית - סבב פגישות מדיני וביקור ביד ושם: "לגרמניה אחריות כלפי ישראל"

על רקע סקר המצביע על הידרדרות חמורה בתדמיתה של ישראל בגרמניה, יגיע היום (שני) אחר הצהריים נשיא גרמניה, יואכים גאוק, לביקור רשמי ראשון בישראל, שהוא גם ביקורו הרשמי הראשון כנשיא מאז נבחר לתפקידו רק לפני כחודשיים. גאוק, שיקדיש את ביקורו לסבב פגישות מדיניות עם ההנהגה הישראלית ולאירועי הנצחת זכרון השואה, הדגיש עם יציאתו כי "ביקור מוקדם ככל האפשר בישראל הוא עניין קרוב ללבי. ביקור רשמי זה מדגיש את היחסים המיוחדים לעד הקיימים בין גרמניה וישראל".

יואכים גאוק, נשיא גרמניה. רויטרס
כומר לותרני ופעיל זכויות אדם ותיק שאף זכה לכינוי "נלסון מנדלה הגרמני". נשיא גרמניה יואכים גאוק/רויטרס

גאוק, בן 72, שנבחר לתפקידו במרץ האחרון, הוא הנשיא הראשון מאז איחוד גרמניה שמוצאו ממזרח המדינה, שחולקה למזרח ומערב במשך רוב המחצית השנייה של המאה ה-20. גאוק, כומר לותרני ופעיל זכויות אדם ותיק שאף זכה לכינוי "נלסון מנדלה הגרמני", לחם במשך שנים נגד המשטר הקומוניסטי במזרח גרמניה, ונחשב למי שאינו מהסס להשמיע עמדות בוטות בנושאים הקרובים ללבו.

במהלך הביקור יקיים גאוק סבב פגישות מדיניות עם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ'. בפגישות יידונו סוגיית ההתמודדות עם הגרעין האירני ועוד נושאים על סדר היום העולמי, כמו גם המשך חיזוק ושימור היחסים המדיניים והביטחוניים הקרובים בין ישראל וגרמניה, שרק בחודש שעבר השלימה את העברת הצוללת הגרמנית הרביעית לידי ישראל. במקביל, יוקדש חלק ניכר מביקורו לאירועים הקשורים בשימור זכרון השואה ונושאי אנטישמיות, כאשר בין היתר גאוק צפוי לבקר ב"יד ושם", לקיים מפגש עם ניצולי שואה וישראלים ממוצא גרמני וכן להיפגש עם חברי המשלחת האולימפית, ניצולי הטבח באולימפיאדת מינכן ב-1972. "שימור זכרון השואה הינה משימה חשובה עבורנו, הגרמנים", אמר גאוק לפני צאתו לביקור, "האחריות הגרמנית כלפי ישראל, כמו גם המלחמה באנטישמיות הן אבני יסוד במדיניותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ברקע הביקור: תדמית ישראל בגרמניה מידרדרת

עם זאת, לקראת ביקורו של גאוק, פרסם בשבוע שעבר השבועון הגרמני "שטרן" סקר חדש המציג הידרדרות קשה בתדמיתה של ישראל בעיני הגרמנים, וממנו עלה כי למרות שגרמניה מתהדרת ביחסים הקרובים עם ישראל, 59% מהגרמנים סבורים שישראל היא תוקפנית ו-70% מהם חשים שהיא מקדמת את האינטרסים שלה על גבם של עמים אחרים. בחודשים האחרונים, על רקע פרסום שירו מעורר המחלוקת של הסופר גינטר גראס, שתקף בחריפות את מדיניות הגרעין בישראל וטען כי היא מהווה סכנה ליציבות העולמית, התעורר דיון ציבורי ער בגרמניה בשאלת היחסים בין המדינות, המושתתים במידה רבה על מחויבותה של גרמניה לעם היהודי לאחר השואה.

גאוק צפוי בביקורו להיפגש גם עם הסופר דוד גרוסמן, שספריו זוכים לפופולריות רבה בגרמניה, ושתקף גם הוא בשנה האחרונה את "הרטוריקה האסונית והאקוליפטית" בה נוקט ראש הממשלה בנושא הגרעין האירני והזהיר כי "לישראל אסור לתקוף את אירן. תקיפה כזו תהיה הימור פרוע, נמהר, שעלול לשנות לחלוטין את עתידנו, ואינני מעז אפילו לדמות איך".

ביום חמישי ימשיך גאוק לביקור ברשות הפלסטינית, שם יפגוש ברמאללה את יו"ר הרשות, אבו מאזן וראש הממשלה, סאלם פיאד. גרמניה מעורבת רבות ביוזמות שונות לחיזוק מנגנוני הממשל הפלסטיניים, וכן בתחום החינוך, וגאוק גם עתיד לחנוך בביקורו בית ספר לבנות שנבנה במימון גרמני בכפר בורין שבגדה המערבית.

לקריאה נוספת
בתחילת החודש: ישראל קיבלה את צוללת ה"דולפין" הרביעית מגרמניה
מאות צעדו בברלין: "ישראלים ואירנים נגד מלחמה"
גינטר גראס: "ישראל היא סכנה לשלום העולם"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully