וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעב ועינויים: דירות המסתור של המוברחים לארה"ב

אלפי מהגרים לא חוקיים חוצים בכל שנה את הגבול ממקסיקו לארה"ב. בדרך הם עוברים בדירות מסתור שמאכלסות עשרות אנשים, חווים תקיפות מיניות ואינם מורשים לצאת או להשמיע קול

"ברוכים הבאים לגיהינום", כך נהג לברך מרסיאל סלס גרדואינו, בן 23, את הנכנסים לדירת המסתור בטקסס, שעל פי הודאתו הוא נהג לשכן בה עשרות מהגרים לא חוקיים ממקסיקו. תופעת דירות המסתור התרחבה בשנה האחרונה מאוד בערי הגבול בדרום טקסס והיא מגיעה אף לעיר יוסטון. בתחקיר מעמיק שפורסם אתמול (שבת) בניו יורק טיימס מתברר כי הברכה של גרדואינו, לא הייתה רחוקה מהמציאות עבור עשרות המהגרים שבאו בשערי דירתו.

"אתה רואה אנשים דחוסים על גבי אחרים" אמר ג'רי רובינט, הממונה על ההגירה בסן אנטוניו. "כשיש לך דירת שני חדרים בבית שיועד למשפחה בת ארבע או שש נפשות ויש לך 30 או 40 בני אדם שם, אפשר לדמיין איך דברים יכולים להקצין באווירה הזו". סוכני המשטרה נתקלים בתופעות של אנשים הישנים בעמידה, שעונים על הקירות, בעקבות הדחיסות הרבה. מתחילת השנה נתפסו יותר מ-2,000 מהגרים לא חוקיים ב-80 בתי מסתור וקרוואנים בטקסס, בעוד שבשנת 2011 נתפסו 1,012 בני אדם ב-69 בתים.

הברחות המהגרים עברו בתקופה האחרונה לנחלתם של קרטלי הסמים המקסיקנים, ובעקבות זאת הורע היחס אל המוברחים. מלבד שיכונם בצפיפות גדולה, מתקבלים דיווחים על תקיפות מיניות, הרעבות ועינויים. רבים מהמוברחים מוחזקים תקופות ארוכות על מנת לחלץ ממשפחותיהם דמי כופר מוגדלים.

"איתור ומעצר של שוהים בלתי חוקיים הפך דומה יותר למבצע הצלה", כך אמר סטיבן מק'קרו, ראש המחלקה לביטחון הציבור בטקסס. הם אינם יכולים לברוח משום שסורגים מותקנים על החלונות והדלתות ונאסר עליהם להשמיע קול. שכנים רבים מתפלאים לגלות שבבית הסמוך חיו עשרות מוברחים, משום שאינם יוצאים החוצה ופעמים רבות המידע על מיקומם מגיע למשטרה על ידי אחד מהמהגרים עצמם, או בני משפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully