וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מבוקש נאצי מת בגיל 90 כאדם חופשי

קלאס קארל פאבר דורג במקום השני ברשימת פושעי המלחמה הנאצים המבוקשים של מכון ויזנטל בשל חלקו ברצח 22 יהודים. גרמניה, בה חי, סירבה לכל הבקשות להסגירו למולדתו הולנד

ההולנדי קלאס קארל פאבר, פושע מלחמה נאצי ומי ששובץ במקום השני ברשימת המבוקשים של מכון ויזנטל, מת השבוע כאדם חופשי בגיל 90 בגרמניה. פאבר שירת ביחידת SS שנודעה בשם "קומנדו פילדמייר", האחראית בין היתר לרצח של כ-50 אזרחים הולנדים שהתגדו לכיבוש הנאצי, כפעולת תגמול על פעולות של המחתרת ההולנדית.

פאבר, שנולד במערב הולנד בעיירה העונה לשם הארלם, נידון למוות בשנת 1947 על חלקו ברצח 22 יהודים במחנה המעבר וסטרבורק, אך עונשו הומתק מאוחר יותר. חמש שנים לאחר מכן הוא נמלט מכלאו, קיבל אזרחות גרמנית והתגורר בעיירה אינגולשטט בדרום בוואריה, עד למותו שם ביום חמישי האחרון. מבית החולים בעיירה אישר את הפרטים, ומסר כי סיבת המוות הייתה אי-ספיקת כליות.

לאורך השנים, גרמניה סירבה למספר בקשות להסגירו בשל האזרחות הגרמנית בה החזיק, עד שלאחרונה הגיש תובע מקומי בקשה לערוך לו משפט בגרמניה, יוזמה שלא תצא אל הפועל, מטבע הדברים. אחיו של פאבר, פיטר, שגם הוא שירת בכוחות הנאצים, הוצא להורג ב-1948 בשל חלקו בביצוע פשעי מלחמה אחרים.

לפני כחצי שנה, החל היינריך בורה, חברו של פאבר ליחידה, לרצות מאסר עולם בגיל 90. בית משפט הרשיע את בורה במרץ 2010 בהריגתם של בעל חנות אופניים, רוקח ואזרח הולנדי נוסף בשנת 1944, ובית המשפט העליון של גרמניה דחה בהמשך את הערעור שהגיש בורה על הרשעתו. בורה טען כי רק מילא הוראות, וכי אם היה מסרב - היה נורה בעצמו. בית המשפט לא קיבל את הטענה, והעדיף את עמדת התביעה, שגרסה כי בורה הצטרף ל-SS ביודעין ומרצון לאחר פלישת גרמניה להולנד ב-1940.

לקריאה נוספת
לפני חודשיים: הפושע הנאצי ג'ון דמיאניוק מת בגיל 91
גרמניה: פושע נאצי החל לרצות מאסר עולם בגיל 90
הונגריה: בן 97 זוכה ממעורבות בטבח בשואה

(עדכון אחרון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully