וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד שפיק: אין בעיה בממשלה בראשות האחים המוסלמים

המועמד לנשיאות מצרים, המתחרה הצמוד במועמד האחים המוסלמים מורסי, הביע טון מפוייס כלפי יריביו. מנגד, האחים המוסלמים דווקא תקפו את שפיק והזהירו מ"חזרתו של המשטר הישן"

המועד לנשיאות מצרים, אחמד שפיק, אמר אמש (שישי) כי הוא לא רואה בעיה בממשלה בראשות האחים המוסלמים. מנגד, האחים המוסלמים דווקא תקפו את שפיק, שהיה ראש הממשלה בתקופת מובארק, ומועמדים נוספים והזהירו מ"הניסיונות ליצור מחדש את המשטר הישן". לדבריהם, על כל המפלגות שתמכו בהתקוממות במצרים שהביאה לנפילתו של הנשיא חוסני מובארק להתאחד "כדי שלא יגנבו מאיתנו את המהפיכה", כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

תמונה חצויה. רויטרס
מורסי מועמד האחים המוסלמים - תוקף, שפיק - דווקא מחבק. מורסי ושפיק/רויטרס

המועמד מטעם תנועת "האחים המוסלמים", מוחמד מורסי, וראש הממשלה לשעבר שפיק, הם המועמדים שקיבלו את מירב הקולות בבחירות לנשיאות, והם אלה שיתמודדו בסיבוב השני של הבחירות, כך דיווחו אתמול כלי תקשורת במצרים. על פי הדיווח, מספירה של 11,327 קלפיות מתוך 13,099, עולה כי מורסי זכה ל-27.7% מהקולות (4,968,184 קולות), והוא במקום הראשון, ואחריו שפיק עם 24.6% (4,416,909 קולות).

גורמים משפטיים אמרו אתמול לאתר האינטרנט "אל-אהראם" כי לאחר ספירה של חלק מהקלפיות, מורסי ושפיק נמצאים במקום הראשון והשני בהתאמה; מורסי זכה עד כה ב-2.7 מיליון קולות, בעוד ששפיק זכה ב-2.5 מיליון קולות. במקום השלישי, לפי הגורם, נמצא איש האחים המוסלמים לשעבר, עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, שזכה ל-1.75 מיליון קולות, ורביעי ממוקם שר החוץ המצרי בעבר, עמרו מוסא, שזכה ל-1.3 מיליון קולות.

אם הדיווחים הללו יתבררו כנכונים, הרי שמדובר בהפתעה גדולה ביותר, שכן הסקרים הרבים שהתפרסמו במצרים בתקופה האחרונה הצביעו על כך שמורסי זוכה לתמיכה נמוכה. גורמים במצרים אף הדגישו במהלך התקופה האחרונה כי סיכוייו של מורסי להיבחר נמוכים, משום שהתמיכה באחים המוסלמים ירדה בעקבות החלטתם להציב מועמד בבחירות לנשיאות. עם זאת, היו כאלה שטענו שהיכולת הארגונית של האחים המוסלמים תסייע להם להפתיע בבחירות. תוצאות האמת יפורסמו ביום שלישי. לדברי ראש ועדת הבחירות העליונה במדינה, פארוק סולטן, כמחצית מבעלי זכות ההצבעה, דהיינו כ-25 מיליון מצרים, השתתפו בבחירות.

עוד באותו נושא:
דיווחים במצרים: מוחמד מורסי ואחמד שפיק בסיבוב השני
בדרך לחתונה עוצרים בקלפי: שמח בבחירות במצרים
מועמד לנשיאות מצרים הגיע להצביע בקלפי - והותקף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully