וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחתונה עוצרים בקלפי: שמח בבחירות במצרים

ניר יהב

24.5.2012 / 17:45

תורי ענק מאפיינים גם היום את הבחירות לנשיאות, וההצבעה הוארכה בשעה. הקלפיות מספקות גם תמונות משעשעות - למשל איכר שנכנס להצביע על חמורו. תוצאות סופיות: רק ביום שלישי

היום השני והאחרון בבחירות לנשיאות מצרים התאפיין היום גם הוא בתורי-ענק שהשתרכו מחוץ לאלפי הקלפיות ברחבי המדינה. בשונה מאתמול, היום (חמישי) הוכרז על חופשה רשמית, ולפיכך שיעור ההצבעה - שהיה אתמול גבוה במילא - עולה עוד יותר.

רשתות טלוויזיה ערביות דיווחו כי התורים מחוץ לקלפיות ארוכים היום עוד יותר מכפי שהיו אתמול - למרות מזג האוויר החם השורר במדינה. על פי ההערכות, בין 25 ל-40 אחוזים מהמצביעים כבר שלשלו את פתקי ההצבעה בקלפיות אתמול, ושיעור ההצבעה עשוי להגיע לכ-60% היום.

בדומה לאתמול, בשל התורים הארוכים, הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי היא מאריכה את ההצבעה, שאמורה להסתיים ב-20:00 בערב, עד השעה 21:00. מזכיר הוועדה אישר כי ההצבעה "מתנהלת בצורה רגועה". ואכן, מלבד כמה עימותים מקומיים, נראה כי ההצבעה היום מתנהלת באופן מופתי, לאחר שאתמול נרצח שוטר באחת הקלפיות. בתוך ימים ספורים אמורות להתפרסם תוצאות חלקיות, ואילו התוצאה הרשמית והמלאה תתפרסם רק ביום שלישי בשבוע הבא.

מצרים בוחרת נשיא - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

הצבעה בבחירות לנשיאות מצרים בקלפי בבירה קהיר, 23 במאי 2012. רויטרס
קלפי בקהיר, היום/רויטרס

ראש המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ביקר היום יחד עם הרמטכ"ל סאמי ענאן בכמה קלפיות ופיקח מקרוב אחר הליך הבחירות. ראש הממשלה הזמנית, ד"ר כמאל גנזורי, ערך אף הוא ביקור במספר קלפיות. בדברים שאמר לכלי התקשורת קרא גנזורי לציבור לכבד את בחירתו של העם, "יהיה המנצח אשר יהיה". לדבריו, כל מי שייבחר יבטא את רצון העם - ולכן יש לקבל את הבחירה. עוד הוא קרא לציבור לצאת ולהצביע.

גם בת 4 זכתה לקבל סימן דיו

מטבע הדברים, כש-51 מיליון אזרחים הולכים להצביע, נרשמים גם לא מעט אירועים משעשעים ויוצאי דופן. כך למשל, הזוג הטרי אחמד מוחמד סאלח וראנדא סלימאן, תושבי העיר קסאסין שממערב לעיר הגדולה איסמעיליה, החליטו היום לעצור בקלפי שלהם, שהוצבה בבית ספר יסודי בעיר - במהלך מסע החתונה שלהם. השניים, לבושים בגדי חג, הודיעו לבני משפחותיהם ולחבריהם כי הם עוצרים "לכמה דקות" את מסע החתונה ברחובות העיר, שכלל מכוניות ואופנועים רבים, וניגשים להצביע. לקול צהלת ההמון, הצטלמו השניים למזכרת ליד אחת השריוניות של צבא מצרים שהוצבה מחוץ לקלפי, וכעת יש להם סיפור חתונה מרגש לילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כך אף אחד לא יוכל לזייף את קולי". האיכר על החמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בקלפי שהוצבה במחוז אל-בחירה התרחש אירוע שהצחיק את מאות האנשים שעמדו בתור הארוך: איכר מבוגר התעקש להיכנס לתוך הקלפי כשהוא רכוב על חמורו. כשנשאל על ידי האנשים מדוע הוא מתעקש לרכוב על החמור אפילו בקלפי עצמה, ענה: "כדי שאף אחד לא יוכל לזייף את קולי". כלומר, אף אחד אחר לא יוכל לשוב לאחר מכן כדי לזייף את קולו ולהצביע בשמו, משום שכניסתו יוצאת-הדופן תיזכר היטב על ידי ועדת הקלפי. האזרחים שעמדו מחוץ לתור נתנו לאיכר הזקן לעקוף אותם ולהיכנס לקלפי.

תקרית משעשעת נוספת נרשמה בקלפי בקהיר: ילדה בת ארבע התלוותה לאמה כשזו הלכה להצביע. כשראתה את אמה טובלת את אצבעה בדיו ומצביעה בבחירות, דרשה הילדה גם היא לטבול את ידה בדיו ולהצביע בבחירות. משסורבה על ידי אמה, החלה הילדה לצרוח במשך דקות ארוכות עד שאחד מקציני המשטרה נאלץ להכניסה לתוך הקלפי ולאפשר לה לטבול את ידה בתוך הדיו - סימן למי שהשתתף בבחירות ולא יכול להצביע פעם נוספת.

היסטוריה בארץ הנילוס - עוד כותרות:
מפגן דמוקרטי היסטורי: המצרים נוהרים בהמוניהם לקלפי
אמש: המועמד אחמד שפיק הגיע להצביע בקלפי - והותקף
"חיים את ההיסטוריה": אזרח מצרי בטור מיוחד לוואלה!
מ-13 ייצא אחד: הכירו את המועמדים
גם בבחירות במצרים - זאת הכלכלה, טמבל / ניר יהב

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

הצבעה בבחירות לנשיאות מצרים בקלפי בבירה קהיר, 23 במאי 2012. רויטרס
את האצבע טובלים בדיו, כדי שלא ניתן יהיה להצביע פעם נוספת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully