וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: הגדר בגבול לבנון לא תעזור לישראל

ניר יהב

26.5.2012 / 21:04

בנאום שנשא מזכ"ל חיזבאללה בבינת ג'ביל לציון 12 שנים לנסיגת צה"ל מדרום לבנון, התגאה כי "ישראל לא מעזה להפר את ריבונותנו". הוא התייחס גם לממשלת האחדות: "דבר מרגיע"

"הגדר שבנתה ישראל בגבול עם לבנון היא הוכחה נוספת לכך שנסיגתה של ישראל מלבנון נעצה את המסמר האחרון בארון הקבורה של חזון ארץ ישראל השלמה" – כך אמר אמש (שישי) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאום שנשא לציון 12 שנה לנסיגת ישראל מדרום לבנון. אותה גדר, הוסיף נסראללה, "לא תעזור לישראל מפני עימות אפשרי".

נסראללה פנה לקהל הלבנוני שהתאסף בכפר בינת ג'ביל שבדרום המדינה דרך מסכי וידאו ואמר כי "הפרויקט הישראלי הזה הסתיים כאן בסיוע הדם של השהידים שלכם, בסיוע העמידה האיתנה שלהם, בסיוע גבורתכם ובסיוע הקורבנות שהקרבתם".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום בבינת ג'ביל מאי 2012. AP
ממשלת האחדות מרגיעה, אך "אולם זה לא אומר שישראל לא יכולה לתקוף בלבנון, בעזה, בסוריה או באירן". נסראללה נואם, היום/AP

נסראללה התגאה בכך שלבנון השיבה את ריבונותה בדרום המדינה: "זהו הישג מוחשי", אמר, "היום אנו נמצאים על האדמה שלנו, בכפרים שלנו, והאנשים כאן חיים בביטחון, בשלום וברוגע". הוא התגאה ביכולתו של חיזבאללה להגן על דרום לבנון מפני האיומים הישראלים: "המשוואה היא: צבא, עם, התנגדות. המשוואה הזו הגיעה להישג גדול - הגנה על הגבולות ועל האנשים. מזה 12 שנים ישראל לא מעזה לתקוף את כפרינו ולהפר את הריבונות שלנו".

תומכי חיזבאללה מול מועצה מקומית מטולה. Mohammed Zaatari, AP
"המשוואה - צבא, עם, התנגדות - הגנה על הגבולות ועל האנשים". תומכי חיזבאללה מול מטולה/AP, Mohammed Zaatari

מזכ"ל חיזבאללה, הידוע בהבנתו בכל הנוגע לפוליטיקה הפנים-ישראלית, אמר כי ההחלטה להקים ממשלת אחדות לאומית בישראל נובעת מעניינים פנימיים יותר מאשר מרצון לפתוח במלחמה באזור. "זה דבר מרגיע, אולם זה לא אומר שישראל לא יכולה לתקוף בלבנון, בעזה, בסוריה או באירן. התגובה לכך מצדנו היא שמירה על עירנות וכוננות".

לפני כשבועיים נאם נסראללה בטקס לרגל סיום פרויקט השיקום של דרום ביירות, שניזוק במלחמת לבנון השנייה. מזכ"ל חיזבאללה אמר אז כי ארגונו "מסוגל לפגוע בכל מטרה בישראל" וכי "נגמרו הימים בהם אנחנו היינו צריכים להימלט והם לא". באיום לעבר ישראל, ציין נסראללה אז כי "עבור כל בניין שנהרס בדאחייה, ייהרס בניין בתל אביב", בהתייחסות לרובע בביירות שניזוק בהפצצות צה"ל. "היום, לא רק שאנו יכולים לפגוע בתל אביב כעיר אנחנו יכולים לפגוע במטרות מסוימות בתוך תל אביב ובכל מקום בפלסטין הכבושה", הוסיף.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully