וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחל אטיאס שוחררה: "מודה לרופאים ולבורא עולם"

קובי מנדל

24.5.2012 / 10:31

כשתי יממות לאחר התאונה הקשה בה כל בני משפחתה הקרובה, הועברה רחל-אפרת אטיאס לבית דודיה שבצפת. העובדת הסוציאלית שליוותה אותה: "הפרידה הייתה קשה גם לנו, היא גיבורה"

ספק 500

(צילום: ראד פרחאת, חדשות 10, עריכה: יאיר דניאל)

רחל אפרת אטיאס בת השבע, שאיבדה את כל בני משפחתה בתאונה הקשה שאירעה שלשום בטבריה, שוחררה הבוקר (חמישי) מבית החולים רמב"ם בחיפה. רחל הובלה בכיסא גלגלים על ידי בני משפחתה ונלקחה לבית דודיה, רונן ואסתר כהן המתגוררים בבצפת. עם צאתה אמרה כי היא "מודה לבית החולים ולבורא עולם".

הדוד רונן אמר: "אני מודה לצוות בית החולים ובראש ראשונה לבורא עולם, שייתן לנו כוח ויעזור לנו לגדל אותה לחופה, למצוות ולמעשים טובים". הילדה הועברה לרכב המשפחה שהיה עמוס בבלונים ומתנות שקיבלה במהלך שהותה בבית החולים.

רחל אפרת אושפזה בבית החולים מאז התאונה הטרגית שהתרחשה בלילה שבין שני לשלישי, ובה נהרגו שמונת בני משפחתה: ההורים רפאל ויהודית בני ה-42, וששת ילדיהם - אביה בת ה-17, התאומים אלישיב ונריה בני ה-16, שירה בת העשר, תאיר בת השמונה, ונועה - בסך הכל בת ארבע במותה.

"הנחינו המשפחה כיצד לנהוג בעת הנסיעה"

צוות בית החולים רמב"ם והעובדות הסוציאליות נפרדו בדמעות מהילדה. עדי פכטר-אלט, העובדת הסוציאלית שליוותה אותה בבית החולים, סיפרה לאחר פרידתה מבני המשפחה כי "בשעות האחרונות עם רחל הייתה ציפייה גדולה לצאת מבית החולים וגם חשש. היא שאלה שאלות כמו 'מה הולך לקרות?' ו'לאן אני הולכת להגיע?'. היא מאוד רוצה לחזור ליישוב שלה, בר יוחאי".

היא הוסיפה כי לגבי "איך שהדרך תעבור עליה ומה שיקרה במהלך הנסיעה, הנחינו את המשפחה כיצד לנהוג איתה, גם בבית של הדודה ובהמשך גם בבית שלה עצמה בו יושבים שבעה. הפרידה הייתה קשה גם לנו, אחרי ימים שהחזקנו והשתדלנו להיות חזקים. קשה לכולנו, וקשה לחשוב על ילדה כל כך קטנה שמתמודדת עם אובדן כל כך גדול. זה קשה לעם ישראל ואתם רואים את זה. כולנו בתוך הקושי הזה".

לדבריה, "מדובר במשפחה מאוד מלוכדת, מלאת כוחות ויודעת לתמוך אחד בשני. הם הרבה מעל העניינים הקטנים. היא ילדה מאוד חזקה, מאוד גיבורה, אבל ילדה שצריכה להתמודד עם טראומה, וטרגדיה ענקית בלתי נתפסת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קברי משפחת אטיאס שנהרגו בתאונת דרכים, בית הקברות בצפת, 23 במאי 2012. משה אסרף, ג'יליס
"קשה לכולנו, וקשה לחשוב על ילדה כל כך קטנה שמתמודדת עם אובדן כל כך גדול"/ג'יליס, משה אסרף

קרוביה לא משו ממיטתה בעת האשפוז, והבטיחו לדאוג לכל מחסורה. אתמול אמר דודה, איציק אטיאס, כי "אנחנו משפחה חמה ואוהבת. אנחנו נדאג, נתמוך. ככל הנראה בתקופה הראשונית היא תהיה אצל אחות של יהודית", ציין האח. "אנחנו בשלבים מאוד ראשוניים, אבל כמובן שאנחנו נדאג". לדבריו, בכל דקה ודקה שומעים קרובי המשפחה עוד דברים על המשפחה שנספתה מאנשי היישוב. "כאילו לא הכרנו את אח שלנו, איש מלח הארץ. הוא היה מנהל בית הספר בצפת שהיה לפני סגירה. הקים בית ספר לתפארת, מוביל. הוא ידע לחדור לכל תלמיד ללב ואנחנו כל דקה שומעים עוד ועוד דברים", הוסיף.

בתוך כך, אתמול נשמעו האשמות קשות מפעילי זק"א כלפי חברת האמבולנסים "מריזן", לגבי אופן הטיפול בגופות בני המשפחה. "הגופות היו מונחות בתוך האמבולנס כמו שק תפוחי אדמה", כתב יו"ר זק"א יהודה משי זהב, שהחליט שלא לעבור על כך לסדר היום ושיגר מכתב למשרד הבריאות ולמפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. לדבריו, מדובר "בזלזול ופגיעה בכבוד המת, ובוודאי שלאחר אסון בסדר גודל כזה". יהודה מריזן, בעליה של חברת האמבולנס, אמר בתגובה כי "אנחנו פועלים כבר שנים רבות בשיתוף פעולה עם כוחות המשטרה. פעילי זק"א שהגיעו לשטח החלו לפנות במרץ את הגופות, כאשר סיימו את פעולות החילוץ, הם אף דאגו גם להוביל אותן אל תוך האמבולנסים שלנו. לצערי, גם צילמו את התמונות כדי לפגוע בשמנו הטוב". "זק"א עושים את מה שעולה על רוחם ללא כל אחריות", הוסיף, "אני לא מבין איך הם מסוגלים לחטט בפצעים המדממים של המשפחה המסכנה".

לקריאה נוספת
הרב הראשי בבית משפחת אטיאס: מותם - סימן משמיים
בביה"ח ניסו לעודד את רחל: "שתראה שהחיים נמשכים"
רחל אטיאס תשוחרר: "משפחתה שומרת עליה מלמעלה"
אלפים ליוו את שמונת בני משפחת אטיאס למנוחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully