וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בביה"ח מנסים לעודד את רחל: "שתראה שהחיים נמשכים"

קובי מנדל

23.5.2012 / 13:45

קרובי משפחתה של הילדה בת השבע שניצלה בתאונה הקטלנית אתמול נמצאים לצידה, ומספרים שהיא מבינה, אך לא מרבה לדבר. העובדים הסוציאלים מלווים, ואף ליצן רפואי הגיע לעודדה

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, יובל בן אבו, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

יום לאחר הלווייתם של שמונת בני משפחת אטיאס, שנהרגו בתאונת הדרכים הטרגית בטבריה אתמול, בבית המשפחה ביישוב בר יוחאי שבגליל העליון מתקיימות היום (רביעי) תפילות לעילוי נשמתם של ההרוגים - ההורים רפאל ויהודית בני ה-42, וששת ילדיהם: אביה בת ה-17, התאומים אלישיב ונריה בני ה-16, שירה בת העשר, תאיר בת השמונה, ונועה - בסך הכל בת ארבע במותה.

קברי משפחת אטיאס שנהרגו בתאונת דרכים, בית הקברות בצפת, 23 במאי 2012. משה אסרף, ג'יליס
קברי בני המשפחה בבית העלמין בצפת, הבוקר/ג'יליס, משה אסרף

הניצולה היחידה בתאונה, רחל אפרת אטיאס בת השבע, מאושפזת עדיין במחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים רמב"ם בחיפה במצב יציב, אך לכל ברור שמצבה הפיזי קל בהרבה מזה הנפשי. קרובי משפחתה והעובדים הסוציאליים המלווים אותה מאז המקרה, מספרים כי היא לא מרבה לדבר. "רחל מאוד שקטה, מנסה ככה לצאת קצת מהקושי שהיא בתוכו", מספרת עדי פכטר-אלט, סגנית מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בבית החולים, "היא עסוקה בדברים חיצוניים, מנסה לעשות דברים שילדים עושים, קצת לשחק, קצת לראות טלוויזיה, אבל מאוד מאוד קשה לה. היא מאוד שקטה היום, מאוד עצובה".

"זה עוד לא שלב שאפשר לשמח"

"אנו נותנים לה להרגיש לגיטימציה לכאב שלה, ומצד שני מחזקים אותה בכל הקשור למי שהיא ולמה שהיא עושה, ומשדרים לה שזה טבעי שהיא מתגעגעת לבני המשפחה", הוסיפה פכטר-אלט. "היא ילדה מדהימה, רגישה ואינטליגנטית, היודעת לבטא את שעובר עליה גם ללא מילים".

לחדרה של רחל אפרת הגיע היום גם ליצן רפואי, שלדבריו לא ניסה לשמח - רק לעודד אותה, עד כמה שניתן. "זה לא שלב שאפשר לשמח, זה שלב שאפשר לתמוך, ללוות אותה", אמר הליצן הרפואי, עמנואל חנון. "כרגע היא מכונסת עם עצמה, ומנסה, אני מתאר לעצמי, לעכל את מה שקורה לאט לאט, אבל אין מה לדחוק בה. במצב כזה אנחנו בעצם נוכחים ומראים שהחיים ממשיכים. לא מנסים לעשות שום דבר. אנחנו בעצם רק מכניסים חיים לתוך מה שקורה פה, יותר מנסים לשמח את אלה שלידה כדי שתציץ ותראה שהחיים ממשיכים, זה כל מה שאפשר לעשות".

בבית החולים מנסים עדיין להסדיר את מקום מגוריה של רחל לאחר שתשוחרר מחר, ותועבר לידי אחת מדודותיה. "היא כאובה, לא יכולה להשתחרר כרגע", הסבירה סגנית מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית, "אבל נעקוב אחרי המצב שלה וגם אחרי מה שקורה איתה רגשית ונפשית וברגע שניתן יהיה לשחרר אותה רפואית, והמשפחה תעשה את הפרוצדורות היא תשחרר לבית של המשפחה שתהיה איתה".

הדוד: "נדאג לה, אנחנו משפחה חמה ואוהבת"

איציק אטיאס, אחד מאחיו של אבי המשפחה, רפאל אטיאס, הבטיח לשמור על רחל. "אנחנו משפחה חמה ואוהבת. אנחנו נדאג, נתמוך. ככל הנראה בתקופה הראשונית היא תהיה אצל אחות של יהודית", ציין האח. "אנחנו בשלבים מאוד ראשוניים, אבל כמובן שאנחנו נדאג".

הוא עוד אמר כי מדובר ביום קשה מאוד. "שלשום חגגנו יום ירושלים, שמחנו, ויום לפני האירוע הקשה והכל כך כואב הזה חנכנו פתיחת בית כנסת מדהים במגדל העמק, שזה מפעל חיים של אבא", סיפר האח. "במשך שנתיים הקמנו אותו, כל מה שהוא צבר כל חייו השקיע בבית הכנסת, וזה מבטא את אהבת ישראל שלו. זאת הדרך שהוא גם הנחיל לרפי". לדבריו בכל דקה ודקה שומעים קרובי המשפחה עוד דברים על המשפחה שנספתה מאנשי היישוב. "כאילו לא הכרנו את אח שלנו, איש מלח הארץ. הוא היה מנהל בית הספר בצפת שהיה לפני סגירה. הקים בית ספר לתפארת, מוביל. הוא ידע לחדור לכל תלמיד ללב ואנחנו כל דקה שומעים עוד ועוד דברים", הוסיף איציק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully